مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در سال ۹۵ بیش از ۵۰۰۰ نفر در بخش‌های مختلف توسط واحدهای تولیدی تعدیل و خانه‌نشین شدند.
کد خبر: ۴۲۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 17 May 2017
مسعود بابایی اظهار داشت: در سال 95 بیش از 5000 نفر در استان قزوین خانه‌نشین شدند که مربوط به بخش‌های مختلف از جمله، صنعت، کشاورزی، تولیدی، خدمات و صنوف مختلف بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به اینکه رکود سبب تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی شده است عنوان کرد: 3600 نفر از کارگرانی که خانه‌نشین شده‌اند در بخش صنعت مشغول به کار بوده‌اند که توسط مدیران شرکت‌ها شامل تعدیل نیرو شده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد با حمایت دولت و احیای واحدهای تولیدی به شغل خود بازگشته‌اند خاطرنشان کرد: با حمایت‌ها و تسهیلاتی که به این واحدها پرداحت شد، 951 نفر از کارگران به‌کار خود بازگشتند که آمار خوبی است.

بابایی همچنین در مورد مشمولان بیمه بیکاری تصریح کرد: هشت هزار و 112 نفر در استان قزوین مشمول بیمه بیکاری هستند که ماهانه 10 میلیارد تومان هزینه در پی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تعداد واحدهای مشکل‌دار استان قزوین را 61 واحد اعلام و بیان کرد: بیش از 5600 کارگر در این واحدها مشغول به کار هستند که از 2 تا 6 ماه حقوق نگرفته‌اند.

وی همچنین با اشاره به شغل‌های ایجاد شده در استان قزوین گفت: در سال 95 بیش از 22 هزار شغل در استان ایجاد شده است که حدود نیمی از این تعداد بیمه شده‌اند که 24 درصد آنها را بانوان و 76 درصد آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

بابایی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از شغل‌های ایجاد شده در قالب خوداشتغالی و با پرداخت تسهیلات و بخش کمتری هم در قالب مزدبگیری بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار