فاطمه کندوله در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه آرایشگران زنان کرمانشاه گفت: در سال گذشته 196 مورد پروانه ی کسب صادر شد، و اکنون صدور تعدادی دیگر از پروانه ها که به دلیل محدودیت اداری هنوز انجام نشده است در دست اقدام است، که زیر نظر اتحادیه کارآنان دنبال می شود.
کد خبر: ۴۲۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 11 May 2017
فاطمه کندوله امروز در گفتگو با خبرنگارتابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:  ما در سال های گذشته آرایشگر متخلف نداشته ایم و افراد در صورت وقوع تخلف با مراجعه به اتحادیه به شکایت آنان رسیدگی وپس از گفتگو‌ با آنان مشکل رفع می شود، 

رئیس اتحادیه آرایشگران زنان کرمانشاه گفت:  وظایف اتحادیه آرایشگران زنان صدور پروانه ی کسب، حمایت به حق از آرایشگران برای گرفتن پروانه کسب، مالیات و دارایی آنان در پرداخت عوارض شهرداری همچنین رسیدگی به شکایات شاکیان، برعهده ی اتحادیه بوده اگر برخلاف قانون نباشد.

وی با بیان اینکه بیشتر مراجعات به اتحادیه در زمینه ی هاشور ابرو بوده و انجام آن با رضایت افراد بوده است که به آرایشگر مراجعه و اقدام به انجام آن شده اند، افزود: دلیل مراجعه ی آنان بیشتر توجه به سخن اطرافیان بوده که باعث شده است به آرایشگر معترض شوند.


کندوله با اشاره به اینکه مرجه صدور پروانه های کسب اتحادیه است، خاطرنشان کرد: متقاضیان برای ورود به این حرفه ابتدا بایددوره های  آموزش آرایشگری  را از سازمان فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای طی کنند، و پس از موفقیت در آزمون به آنان گواهی نامه ی آرایشگری ارایه می شود، همچنین برای ارتقای آرایشگران از سوی این سازمان دوره های  تخصصی آرایشگری برگزار می شود که متقاضیان می توانند با حضور دراین کلاس ها حضور یابند.

وی گفت:  اعتبار پروانه های کسب پنج ساله است، ولی برای آرایشگران مستاجر این اعتبار یکساله بوده که پس از جابه جایی آنان، پروانه ی کسب از درجه ی اعتبارساقط می شود( نه اینکه پروانه معتبر نباشد)، انتقال پروانه ی کسب به جای دیگر برای آنان سخت و پرهزینه است.

کندوله با بیان اینکه اگر دولت حداقل هزینه ها را از دوش آنان ( آرایشگران مستاجر) بردارد، خاطر نشان کرد:چراکه جابه جایی آرایشگران ، هزینه ی زیادی برای  اجاره در مکان جدید دارد، ما چندین بار در این زمینه به مسئولان نامه و خواستار اقدام آنان برای انتقال پروانه کسب آرایشگران شدیم.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنان کرمانشاه تصریح کرد: از جمله مشکلات آرایشگران دارایی و پرداخت عوارض شهرداری است،چراکه حیطه ی کار اتحادیه حمایت از پروانه ی کسب از آنان است که اجحافی در حقشان نشود که وظیفه ی ما فراتراز این نمی تواند ، باشد.

کندوله اظهارداشت: سالیانه ما با دعوت از اساتید از تهران و شهرهای دیگر آموزش های مختلف و حرفه ای را با تهیه ی سی دی های آموزشی در زمینه ی آرایشگری به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان می گذاریم.

او در پایان گفت:  با کمک مسئولان اتاق اصناف در جلسه ای با بانک* رسالت* قرارشد در صورت قبول این بانک  وام کم بهره ای که پایه آن از ۵ میلیون تومان شروع می شود در  اختیار آرایشگران قرار گیرد، و در این جلسه مقرر شد به هر میزانی بانک موافقت کند با پایه ی ۵ میلیون تومان از ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان، وام به آنان پرداخت شود.
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار