مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح تفصیلی منطقه دو شهر قزوین در کمیسیون ماده ۵ استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 10 May 2017
مسعود حق لطفی اظهار کرد: طرح های جامع و تفصیلی شهری لازم و ملزوم یکدیگرند که می توان با اجرای صحیح این طرح ها به مدیریت بهتر شهری کمک کرد.

دبیر کمیسیون ماده ۵ استان قزوین بیان کرد: طرح های جامع و تفصیلی شهری از جمله طرح های مهم و تاثیرگذار در برنامه ریزی و مدیریت شهری هستند.

وی در ادامه گفت: پس از تصویب طرح جامع شهر قزوین در جلسات شواریعالی شهرسازی و معماری، بررسی طرح تفصیلی شهر قزوین که قرارداد آن در سنوات پیش توسط شهردرای قزوین با مشاور تهیه کننده طرح جامع «شهر و برنامه» منعقد شده بود در دستور کار جلسات کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته بود.

حق لطفی افزود: این طرح پس از بررسی های لازم در جلسات متعدد مانند جلسات کارشناسی شهرداری، شورای شهر قزوین، کمیته راهبردی طرح و کمیته فنی، نهایتا در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح و با رعایت ملاحظاتی نقشه کاربریهایی منطقه ۲ شهر قزوین توسط این کمیسیون به تصویب رسید.

حق لطفی در توضیح طرح جامع عنوان نمود: طرح جامع شهری برنامه ای است بلند مدت که به صورت راهنما خط مشی سیاست های توسعه شهری را تعیین می کند.

وی در مورد طرح تفصیلی نیز عنوان کرد: طرح تفصیلی نیز با توجه به مقیاس طرح متعاقب طرح جامع شهر و در راستای تحقق چشم اندازهای مصوب طرح صورت می گیرد و تنظیم برنامه ها و اقداماتی جزیی را درسطوح مختلف شهر تا سطح محلات بر عهده دارد.

حق لطفی در پایان اظهار داشت: مطابق با مفاد مندرج در صورتجلسه کمیسیون ماده ۵ مربوط مقرر شد پس از بررسی برخی موارد، طرح پس از تایید شهرداری و دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ جهت اجرا ابلاغ شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار