نشست تخصصی، تحلیل و بررسی سیاه مشق با عنوان «شیدایی قلم ۳» در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 10 May 2017
نشست تخصصی، تحلیل و بررسی سیاه مشق با عنوان «شیدایی قلم ۳» حضور استاد احمد ابوطالبیان، استاد علی اکبر پگاه، استاد سید حیدر موسوی و جمعی از علاقه مندان سه شنبه شب در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین برگزار شد.

در این جلسه استاد ابوطالبیان «پژوهشگر» با بیان اینکه؛ نقد صورت گرفته بر آثار نمایشگاه «شیدایی قلم ۳» تنها از منظر تخصصی و فنی است، گفت: سیاه مشق، اوج هنر و خلاقیت یک هنرمند شمرده می شود، چراکه سیاه مشق، دستگرمی خوشنویس نیست، بلکه این سبک دارای اهمیت و اعتبار بالایی است و همواره به عنوان یک اثر هنری ارزشمند، مطرح بوده است.

این مجموعه دار افزود: امروز کمتر خوشنویس معاصری را سراغ داریم که در این ژانر به اعتبار پیشینیان خود مانند؛ «میرزا غلامرضا» و «میرحسین» دست یافته باشد.

در ادامه استاد موسوی ارتقای نگاه و کیفیت سیاه مشق را معلول نقد و بررسی دانسته گفت: تلاش می کنیم با کمک استادان طراز اول کشور از زوایای مختلف به بررسی آثار نمایشگاه «شیدایی قلم ۳» پرداخته و به ارتقای نگاه و کیفیت آثار کمک کرده باشیم.

نمایشگاه سیاه مشق «شیدایی قلم ۳» شامل ۴۵ اثر نفیس از هنرمندان مطرح کشور است که با همکاری انجمن خوشنویسان ایران و حوزه هنری قزوین در نگارخانه مهر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار