رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از برخورد قاطع با پرنده فروشان دوره گرد در شهرستان آبیک خبر داد.
کد خبر: ۴۲۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 10 May 2017
مرتضی یعقوبی اظهار کرد: نقل و انتقال و خرید فروش بدون ضابطه پرندگان می‌تواند موجب گردش ویروس عامل بیماری و انتقال آن به سایر پرندگان و یا انسان شود.

وی افزود: طی گزارشات تلفنی به این اداره  مبنی بر  اینکه پرنده فروش دوره گردی تعداد زیادی طیور بومی در روستای زیاران مبادرت به فروش کرده، بازرسان این اداره سریعاً به محل مراجعه کرده و بعد از جمع کردن طیور بومی، پرنده فروش خاطی به مراجع قانونی معرفی شد.

یعقوبی بیان کرد: از آنجاکه پرندگان محلی در اماکنی نگهداری می‌شوند که امکان تماس با پرندگان مهاجر و آزاد پرواز را دارند لذا  نقل و انتقال و خرید فروش بدون ضابطه آنها می‌تواند موجب گردش عامل بیماری و انتقال آن به سایر پرندگان و یا انسان شود که علاوه بر انتقال بیماری‌های مشترک، موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیری در صنعت طیور نیز می‌شود.

وی در پایان خطاب به شهروندان تاکید کرد: با توجه به امکان انتقال بیماری های مشترک از طیور بومی به انسان از خرید طیور بومی خودداری و در صورت مشاهده فعالیت پرنده فروشان دوره گرد با شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ و یا ارسال پیامک به سامانه ۵۰۰۰۱۵۱۲ این اداره را در ارتقاء سطح بهداشت جامعه یاری کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار