معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: در سال ۹۶ بیش از ۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۲۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 10 May 2017
منوچهر حبیبی درباره مشکلات آفت‌ و سرمازدگی محصولات کشاورزی در استان قزوین اظهار داشت: در سال‌های گذشته به ویژه در سال 95 بخشی از محصولات کشاورزی در استان قزوین و استان‌های شمالی کشور دچار سرمازدگی، تگرگ و آفت شد که خساراتی را به کشاورزان منطقه وارد کرد.

وی با بیان اینکه بیمه کردن محصولات کشاورزی قدرت ریسک‌پذیری را افزایش و خسارات ناشی از پدیده‌های طبیعی را به حداقل می‌رساند تصریح کرد: در سال 95 بیش از 11 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان پرداخت شد که سبب شد تا کشاورزان کمترین آسیب را ببینند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین بیمه‌های کشاورزی تنها باغات و زمین‌های زراعی را شامل نمی شود و دام داری‌ها، مراکز پرورش طیور و سایر فعالیت‌های مرتبط با بخش کشاورزی می‌توانند از این بیمه‌ها استفاده کنند.

حبیبی با تأکید بر اهمیت بیمه شدن بهره‎برداران کشاورزی در سال زراعی جدید عنوان کرد: صندوق بیمه محصولات جایگاه و نقش ویژه‎ای در سطح تولید دارد و با تقویت این صندوق قدرت ریسک‎پذیری بهره‎بردار افزایش می‎یابد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 با موضوع اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن از دیدگاه مقام معظم رهبری، تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی اقدامی در جهت تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی بوده و به همین خاطر دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

حبیبی، بیمه محصولات کشاورزی را کمکی به بهره‎برداران کشاورزی دانست و اعلام کرد: در سال 96 تا کنون بیش از 12 هزار هکتار از باغات و 34 هزار هکتار از مزارع استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار