استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: پیشینه تاریخی که داریم باید بیشتر تمرین گفتگو و مباحثه نماییم و در این راستا حوزه های علمیه ما منشا مناظره و مباحثه در بین طلاب بوده اند.
کد خبر: ۴۲۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 10 May 2017
به گزارش تابناک  ایلام ؛ مهندس محمدرضا مروارید در اختتامیه مرحله استانی ششمین دوره ی مسابقات دانشجویان ایران نشان خواجه نصیر الدین طوسی ضمن تقدیر از برگزاری این مسابقات  توسط جهاد دانشگاهی ایلام و میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام اضافه کرد: بحث مناظره از صدر اسلام تا کنون ادامه داشته و استفاده از نظر و فکر دیگران در سیره ائمه معصوم ، در شکل گیری حکومت ائمه ودر دوران  عباسیان و قرون اخیر و در دولت ها ی معاصر وجود داشته و مورد تاکید بوده  است .
 
وی گفت:  نیازمند نشاط بیشتر در دانشگاهها هستیم واز طریق گفتگو ومناظره می توانیم بر نشاط دانشگاه بیافزاییم.
 
استاندار ایلام بیان کرد: دانشگاهها در تولید علم وتبدیل آن به ثروت بایستی بیشتر تلاش کنند و دولت از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.
 
مروارید از ساخت  برج هنر در ایلام خبر داد و گفت: استعدادهای جوانان ایلامی در زمینه تئاتر، نویسندگی و... بی نظیر است و با راه اندازی برج هنر بیش از پیش این استعدادها شکوفا می شوند.
 
وی گفت: دانشجویان پیشرو در فرهنگ سازی در جامعه هستند و باید با کمک جامعه دانشگاهی و دانشجویان بستر لازم برای گسترش فرهنگ کار و تلاش  فراهم شود و نقش پیشرو بودن داشجویان در جامعه باید به پیش ران تبدیل شود.
 
 
رئیس کمیته داوران ششمین دوره  مسابقات مناظره دانشجویی استان ایلام نیز گفت: مناظره جشن منطق و استدلال است.
 
دکتر علی موسی نژاد تصریح کرد: مناظرات در فرهنگ قدیمی چه در بخش مذهبی و چه در ادبیات ما جایگاه بارزی داشته است .
 
وی تصریح کرد : در بخش ادبیات ما در آثار سعدی و حافظ  به وضوح شاهد اهمیت مناظره و گفتگو هستیم.
 
وی بیان داشت : برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در نهادینه کردن فرهنگ گفتگو موثر است.
 
ششمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی استان ایلام با حضور 18 تیم دانشگاهی به مدت شش روز و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد و تیم های "رصد" دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام ، "اخا" دانشگاه ایلام و "مانا"ی دانشگاه ایلام به ترتیب اول تا سوم شدند. این مسابقات با تلاش جهاد دانشگاهی استان ایلام برگزار شد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار