رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز گفت: به مناسبت هفته جوان بازدید از موزه تنوع زیستی شهر محمدیه به مدت یک هفته به صورت رایگان خواهد بود.
کد خبر: ۴۲۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 09 May 2017
سیاوش غیاثوند اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و بزرگداشت هفته جوان، بازدید از موزه تنوع زیستی شهر محمدیه تا روز جمعه بیست و دوم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته رایگان خواهد بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز گفت: جوانان و خانواده های آن ها می توانند در طول این هفته از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۴ در محل موزه تنوع زیستی استان حضور یابند و با ذخایر جانوری استان آشنا شوند.

غیاثوند تصریح کرد: این موزه به منظور حفظ سوابق و ذخایر گیاهی و جانوری، تحقیق، توسعه محیط زیستی و همچنین انتقال اطلاعات، آگاهی، آموزش و تفریح عموم مردم و همچنین شناساندن هر چه بیشتر محیط طبیعی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین و شهرداری محمدیه در دی ماه سال ۱۳۸۷ طراحی و پس از ۵ ماه افتتاح شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست البرز افزود: این موزه شامل سه بخش سالن ورودی، سالن اصلی و سالن آموزشی با مساحت ۴۰۰ متر مربع می باشد که سالن اصلی آن با وسعت ۲۱۵ متر مربع دارای ۱۸ غرفه با ترکیبی از نقاشی، دیاروما و سه بخش ویترین نمایشی است.

وی یادآور شد: سالن اصلی و ویترین ها با الهام از طبیعت استان قزوین و زیستگاههای طبیعی همراه با نمونه های جانوری، گیاهی، اسکلت، پنل و سنگ طراحی شده است به طوری که بازدید کنندگان با مراجعه به این موزه می توانند برداشت و تصویر تقریبا جامعی از محیط زیست و حیات وحش استان داشته باشند.

جمع آوری ۲۰۰۰ بطری ظروف سموم کشاورزی از سطح مزارع و باغات

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز  در ادامه اظهار کرد: تعداد ۲۰۰۰ بطری ظروف سموم و کودهای شیمیایی توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان البرز، از سطح مزارع و باغات این شهرستان جمع آوری شد.

وی افزود: در راستای اجرای مصوبات کمیته پسماند شهرستان البرز، این ظروف جمع آوری و با حضورز نمایندگان ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان، شبکه بهداشت و درمان، حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین جهت امحا تحویل جایگاه دفن پسماندهای صنعتی استان شد.

غیاثوند افزود: امحای ظروف و قوطی های سموم کشاورزی یکی از مهمترین موضوعات در مدیریت پسماندهای کشاورزی است و عدم مدیریت این قوطی ها تهدیدی جدی برای محیط زیست، گونه های جانوری و انسان است و نباید در مزارغ و باغات رها شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز تاکید کرد: ساماندهی پسماندهای کشاورزی و به ویژه سموم به حفظ محیط زیست کمک می کند و باید راهکارهایی اندیشیده شود تا تولید کنندگان و عرضه کنندگان سموم و کودهای شیمیایی بعد از فروش این اقلام به کشاورزان، مجددا قوطی های استفاده شده سموم را جمع آوری و با هماهنگی دستگاه های متولی ساماندهی کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز در پایان گفت: برخی از کشاورزان بعد از استفاده از سموم کدفع آفات، ظرف آن را در مزارع، باغات، طبیعت و رودخانه ها رها و یا بدون رعایت اصول بهداشتی و محیط زیستی دفن می کنند که این کار اثرات مخربی بر محیط زیست دارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار