مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: جشنواره توانمندی‌های مدارس عشایری روز چهارشنبه در استان قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 09 May 2017
سالار قاسمی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره توانمندی‌های مدارس عشایری استان قزوین که با حضور کارشناسان و فعالین این عرصه برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 96 مدرسه عشاری در استان قزوین در بخش‌های الموت، طارم سفلی، بوئین زهرا و ناحیه یک قزوین به دانش‌آموزان خدمت رسانی می‌کند.

وی افزود: مدارس عشایری سرشار از توانمندی، خلاقیت و پویایی هستند که با برگزاری این نمایشگاه به ارائه آثار دانش ‌آموزان عشایر و نمایش زندگی این دانش‌آموزان پرداخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 5 هزار و 311 دانش‌آموز در مدارس عشایری استان قزوین تحصیل می‌کنند، که در نمایشگاه توانمندی‌های مدارس عشایری به روش‌های ارائه درس در کلاس‌های چند پایه و ویژگی‌ها و فرصت‌های این مدارس پرداخته خواهد شد.

قاسمی بیان کرد: زندگی خاص عشایر و نقل مکان‌های فصلی آنان نباید علت ترک تحصیل دانش‌آموزان باشد از این رو تاسیس مدارس عشایری توانسته است تا حد زیادی از این مشل جلوگیری کند.

وی افزود: البته در این حوزه نیز با آموزش‌های انجام شده خانواده‌های عشایر از اهمیت تحصیل حتی در بدترین شرایط آگاه شدند و دولت نیز بستر تحصیل این دانش‌آموزان را با تاسیس و افزایش مدارس عشایری فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین بیان کرد: این نمایشگاه روز چهارشنبه 20 اردیبهشت در روستای کوهگیر از توابع طارم سفلی قزوین با حضور مسئولین و دانش‌آموزان و معلمان مدارس عشایری آغاز به کار خواهد کرد.

قاسمی همچنین از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی عشایری در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: دانش‌آموزان عشایر که گاها در کلاس‌های درس چندپایه و با شرایطی خاص تحصیل می‌کنند در این نمایشگاه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خاص خود را به همراه گوشه‌هایی از سبک زندگی عشایر در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار