رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: حذف دلالان از چرخه اقتصادی کشاورزی مهم‌ترین نقش تعاونی‌های کشاوری است.
کد خبر: ۴۲۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 09 May 2017
محمود محمودی که در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان تعاون روستایی استان قزوین که با حضور محمدوحید قلفی معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تعاون روستایی، متقی رئیس جهاد کشاورزی قزوین و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار داشت: حضور فعالیت تعاونی‌های روستایی در کنار حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی می‌تواند از فعالیت دلالان این حوزه جلوگیری کند.

وی بیان کرد: امروز مشکل اساسی در تامین محصولات کشاورزی در کشور حضور دلالان است در حالی که تعاونی‌ها می‌توانند با حذف واسطه محصول را با قیمت مناسب برای کشاورز و مشتری به بازارها برسانند.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: اگر تعاونی‌ها بتوانند به خوبی نقش خود را در این بین ایفا کنند محصولات کشاورزی با کیفیت، بدون حضور واسطه و با قیمت‌های منصفانه به دست مردم خواهد رسید و از حقوق کشاورزان نیز حمایت می‌شود.

محمودی تاکید کرد: امروزه کشاورزان نباید نگرانی در حوزه بازاریابی و فروش محصولات خود را داشته باشند، خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز از برنامه‌هایی است که در این راستا اجرایی شده است ولی نقش جدی تعاونی‌ها در ایجاد بازارهای فروش دائمی و تضمینی محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تعاونی‌ها با یک برنامه هدفمند باید فاصله رسیدن محصولات کشاورزی به دست مردم را به حداقل برسانند تا ضایعات کشاورزی و تولیدات با کیفیت بالا به دست مشتری برسد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین همچنین  در پایان سخنان خود عنوان کرد: در حال حاضر 140 تعاونی روستایی  در استان قزوین فعال است که این ظرفیت عظیم می‌تواند منشا تحولی بنیادین در عرصه اقتصاد کشاورزی ایران باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار