مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۱۱ دانش آموز در ۹۶ مدرسه عشایری تحصیل می کنند.
کد خبر: ۴۲۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 08 May 2017
سالار قاسمی اظهار کرد: جشنواره توانمندی مدارس عشایری استان قزوین، روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در روستای کوگیر از منطقه طارم سفلی با حضور مسئولان کشوری، استانی، شهری و مدارس فعال در مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: کلاس ‌های آموزشی و روش‌های تدریس فعال در کلاس‌ های چند پایه عشایری، نمایشگاه آثار دانش ‌آموزان عشایری و همچنین نمایش زندگی سنتی عشایر به همراه بازی ‌های بومی و محلی از جمله برنامه های جشنواره توانمندی مدارس عشایری است.

قاسمی بیان کرد: با توجه به اینکه مردمان خون‌گرم عشایر زندگی خاصی داشته و همواره در حال کوچ هستند، لذا این امر تا حدودی موجب ترک تحصیل فرزندان آن‌ ها می‌شود، البته باید با آموزش خانواده‌ های عشایری از ترک تحصیل دانش‌آموزان آنها جلوگیری کرد و بستر لازم برای تحصیل دانش‌آموزان عشایری فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه بیان کرد: کلاس‌های چند پایه در مدارس عشایری نیازمند توجه ویژه مدیران و مسئولان است، باید بستر شکوفایی استعداد این دانش‌آموزان فراهم شود.

قاسمی تصریح کرد: در استان قزوین در چهار منطقه شامل الموت غربی، بویین زهرا، طارم سفلی و ناحیه یک قزوین مدارس عشایری فعال هستند و بیش از ۹۶ مدرسه عشایری در این مناطق دایر شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۱۱ نفر دانش آموز در مدارس عشایری استان تحصیل می کنند.

این برنامه، چهارمین جشنواره توانمندی مدارس عشایری استان قزوین است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار