دادستان عمومی و انقلاب قزوین نسبت به بی توجهی کاندیداها در رعایت قانون هشدار داد و گفت: کاندیدای شورای شهر و روستا از قانون شکنی بپرهیزند و از مسیر قانون خارج نشوند.
کد خبر: ۴۲۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 08 May 2017
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های توسعه در کشورهای توسعه‌یافته و از ارکان اطلاع‌رسانی عمومی دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند با جریان‌سازی و افزایش آگاهی‌های عمومی به پیشگیری از جرائم و تخلفات در حوزه‌های مختلف کمک شایانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه با پیشگیری می‌توانیم فضا و رقابت سالم انتخاباتی داشته باشیم، عنوان کرد: باید کمک کنیم که مردم با امنیت کامل انتخاب اصلح داشته باشند چراکه این امر در تعیین سرنوشت کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... موثر خواهد بود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: کاندیداها باید از تخریب بپرهیزند و اصلح بودن خود را با زیرسوال بردن و تخریب دیگران به اثبات نرسانند بلکه برای جلب نظر مردم ایده های علمی، منطقی، قابل اجرا و در حد توان و مسئولیت خویش ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تأکید بر اینکه تفرقه‌های قومی و مذهبی در تبلیغات ممنوع بوده و مغایر با امنیت ملی است، اظهار کرد: باید هنجارهای انتخاباتی و رفتارهای صحیح نهادینه شود و اصول، ارزش‌ها و رفتار انتخاباتی گسترش باید.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین قانون مداری را اصل اساسی دانست و توضیح داد: کسانی که در عرصه شورای شهر یا روستا کاندید شده اند، بدانند که یکی از وظایف آنها قانون گذاری برای اداره شهر و روستاست پس باید از قانون شکنی بپرهیزند و از مسیر اصلی قانون خارج نشوند.

حجت الاسسلام صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: اشخاص باید ظرفیت‌شان را بالا ببرند چرا که نهادینه شدن قانون‌گریزی و قانون‌شکنی به ضرر کشور است از این رو باید دیدگاه کاندیدای منتخب و کسی که به دنبال پذیرش مسئولیت اجتماعی است، به همه مردم یکسان باشد و بداند که به تمام مردم و نه به گروه و افراد خاص، تعلق دارد.

وی گفت:  وفای به عهد و امانتداری از مسئولیت‌هایی است که بر عهده کاندیداها است چراکه امانتی که مردم به آنها می‌دهند برای خدمت است نه فرصت طلبی برای منافع شخصی بنابراین باید خدمتگزاری را به عنوان اصول اخلاقی گسترش دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: امروز مردم باید با هوشیاری و آگاهی بیشتری برای انتخاب افراد شایسته وارد صحنه شوند و به انتخاب افراد متخصص و خدمتگذار همت گمارند تا اداره روستا و شهرشان به افراد امین، خدمتگذار و شایسته سپرده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار