فرماندار شهرستان البرز گفت: با ظرفیت های خوب صنعتی و کشاورزی موجود در شهرستان البرز مقدمات راه اندازی پایانه صادراتی میوه در این منطقه فراهم شده است.
کد خبر: ۴۲۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 08 May 2017
رضا عسگری درجلسه میز صنعت که روز یکشنبه درفرمانداری البرز برگزار شد اظهار داشت: در اجرای طرح نوین آبیاری در این شهرستان ۵ هزار هکتار طرح برنامه ریزی شده است که دو هزار هکتار آن اجرایی شده است.

وی افزود: همچنین سه هزار هکتار آبیاری مدرن در دست اجراست که با پرداخت کمک های بلاعوض شش تا ۱۰ میلیون تومانی برای هر هکتار گام مهمی در توسعه کشاورزی مدرن برداشته شده است.

عسگری تصریح کرد: میزان سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در این شهرستان مناسب است و در تولید برخی محصولات مانند کلزا رتبه ملی و ذرت رتبه استانی داریم و بستر خوبی برای توسعه این بخش مهیا شده است.



پایانه صادرات میوه در البرز راه اندازی می شود

فرماندار شهرستان البرز یادآورشد: با توجه به ظرفیت هایی که در البرز وجود دارد مقدمات راه اندازی پایانه صادراتی میوه در منطقه فراهم شده و ساخت و تامین سردخانه و مراکز بسته بندی نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: با نگاه اقتصاد مقاومتی باید کاری کنیم تا کشاورزی ما ارتقاء یابد تا درآمد بهره برداران و فعالان این بخش نیز بهبود یابد.

عسگری یادآورشد: کشاورزان منطقه باید با مجهز شدن به علم و روز به گونه ای حرکت کنند که تولیدات آنها صادرات محور باشد و به مهاجرت معکوس نیز منجر شود.

وی اظهارداشت:بابرنامه ریزی انجام شده ۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان البرز مهاجرپذیر شده واین وضعیت به بهبود شرایط زندگی ساکنان کمک موثری کرده است.

افزایش سه برابری اعتبار دهیاری ها

عسگری از افزایش اعتبارات دهیاری ها هم خبر داد و گفت: در چند سال گذشته اعتبارات دهیاریهای شهرستان تا سه برابر افزایش یافته و با توسعه فعالیتهای عمرانی بزودی جشن آسفالت معابر روستایی شهرستان را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه بهداشت هم کارهای خوبی صورت گرفته و رضایت ساکنان روستایی جلب شده است.



فرماندار البرز تصریح کرد:خوشبختانه باسیاست های منطقی اتخاذ شده میزان صادرات از واردات پیش گرفته و محصولات مورد نیاز و مواد اولیه حجم بیشتر واردات را تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: با استفاده از نخبگان همه جناح ها تلاش می شود با واگذاری امور به افراد توانمند زمینه توسعه و مشارکت همه جانبه فراهم شود.

فرماندار البرز اضافه کرد: در سال گذشته ۲۶۴۴ نفر بیمه شده جدید در شهرستان البرز ثبت شد.
 
وی بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۸۶۸ بیمه شده جدید در ۷۱ واحد بالای ۱۰ نفر کارگر مشغول کار شدند که با این کار روند اشتغال در شهرستان مثبت شده است.

آغاز مطالعه سند آمایش صنعت

عسگری اضافه کرد: با اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان مطالعه سند آمایش صنعت در شهرستان البرز آغاز شده که این کار به سماندهی وضعیت صنیاع کمک موثری خواهد کرد.

وی بیان کرد: در شرایطی که همه امکانات زیربنایی در شهر صنعتی البرز مهیاست نگاه برخی مسئولان اجرایی استان توسعه شهرک های صنعتی جدید است و همه سرمایه گذاران جدید به سمت نواحی جدید هدایت می شوند.

فرماندار البرز تصریح کرد: باید ابزارهای تشویقی مانند بخشودگی مالیاتی و ماده ۱۳۲ در شهر صنعتی البرز هم اعمال شود که درخواست خود را در این زمینه در سفر رئیس جمهور ارائه کردیم که برای نهایی شدن آن پیگیری لازم را انجام می دهیم. 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار