مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: بیش از ۲۳۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان قزوین در حوزه آبیک و بوئین‌زهرا توسط بسیج سازندگی استان قزوین انجام شده است.
کد خبر: ۴۲۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 08 May 2017
حمیدرضا الله‌بداشتی اظهار داشت: با عنایت به اصل قرارگرفتن دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اولویت اقتصاد مقاومتی، حوزه‌های اقدام عملیاتی سازمان بسیج سازندگی به سه گام اجرای پروژه‌های محدودیت‌زدایی با هدف عمران و آبادانی، عرصه اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق منویات امام خامنه‌ای برای کمک به تولید و اشتغال و اردوهای جهادی با هدف تربیت مدیران جهادی تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی نخستین اولویت سازمان بسیج سازندگی است، فزود: از برخی اقدامات سازمان بسیج سازندگی از سال‌های 93 تا 95 می‌توان به بهسازی و زیبا سازی 254 مدرسه، ارائه خدمات عمرانی بهداشتی، اجرای طرح سواد آموزی در روستاها برای 856 نفر اشاره کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین، اعزام 307 تیم بهداشتی آموزشی درمانی عمومی و تخصصی و فوق تخصصی به مناطق محروم‌، ویزیت رایگان 38190 نفر از نیازمندان مناطق محروم، آموزش 3226 نفر در عرصه‌های فنی و حرفه‌ای را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد.

الله‌بداشتی تصریح کرد: در حوزه خدماتی و محرومیت‌زدایی اقداماتی نظیر طرح سوادآموزی، بیابان‌زدایی 2300 هکتار از اراضی بیابانی بوئین‌زهرا و آبیک، احداث مرکز اورژانس و خانه بهداشت، کتابخانه‌های کوچک، پارک‌های محلی، مساجد و مدارس کوچک، ساماندهی گلزارهای شهدا، نمازخانه‌های بین راهی، کانال‌های آب کشاورزی و احیاء و لای‌روبی قنوات از جمله اقدامات این نهاد است که انجام گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با بیان این که  فلسفه این سازمان شبیه به جهاد سازندگی است خاطرنشان کرد: که از سرریز و منفعت این پروژه‌ها در جهت اجرای پروژه‌های محرومین و عام‌المنفعه به جهت ادای دین به مردم انقلابی همیشه در صحنه و جذب اعتماد مردم به نظام استفاده شده است.

وی از اردوهای جهادی در تعطیلات تابستان و نوروز  در قالب اردوهای یک تا سه روزه بسیج سازندگی، هفت روزه محلات و 10 روزه دانشجویی و طلاب را از جمله این اقدامات یاد کرد و گفت: حاصل این اردوهای جهادی خدمت‌رسانی به مناطق محروم و خودسازی درونی جهادگران است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در انتها بیان کرد: بسیج سازندگی یک الگوی موفق معرفی کرده که باید با عزم ملی پشتیبانی شود تا حرکت بزرگی در دنیا شکل گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار