جمعی از رانندگان تاکسی بین شهری به منظور رسیدگی به وضعیت معیشتی و شغلی تاکسیرانان و عدم توجه مسئولان شهری به دغدغه‌های تاکسیرانان در مقابل شهرداری بیدستان اعتصاب کردند.
کد خبر: ۴۱۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 07 May 2017
صبح امروز جمعی از تاکسیرانان بین شهری قزوین در مقابل شهرداری بیدستان اعتصاب کردند.

این اعتصاب به منظور رسیدگی به وضعیت معیشتی و شغلی تاکسیرانان بین شهری و همچنین عدم توجه مسئولان شهری به دغدغه‌های تاکسیرانان صورت گرفت.

یک راننده تاکسی بین شهری در این باره گفت: خط تاکسی قزوین_ بیدستان در چندسال گذشته با مشکلات بسیار زیادی مواجه بوده که در دوسال گذشته این مشکلات به یک چالش اساسی تبدیل شده است تا جایی که رانندگان تاکسی این محور برای گذران زندگی خود با چالش‌های اساسی رو به رو هستند.

وی عدم برنامه‌ریزی مناسب برای صدور مجوز تاکسی را یکی از دلایل مهم این نابسامانی دانست و افزود: در حال حاضر 55 تاکسی در خط قزوین_ بیدستان مشغول فعالیت هستند، صدور بدون برنامه ریزی مجوز سبب شده تا هر تاکسی ساعت‌ها در انتظار مسافر بماند.

شهر بیدستان با جمعیت بالغ بر 30 هزار نفر از جمله شهرهای شهرستان البرز به شمار می‌رود.

یکی دیگر از رانندگان تاکسی درباره علت اعتصاب رانندگان تاکسی در مقابل شهرداری بیدستان گفت: در تمام شهرهای حاشیه‌ای قزوین به ویژه شهر بزرگ همچون الوند و محمدیه به واسطه برنامه‌ریزی شهری سازمان اتوبوسرانی، هر 15 دقیقه یک اتوبوس خط واحد حرکت می‌کند ولی متاسفانه در شهر بیدستان در راستای عدم برنامه‌ریزی صحیح و اصولی هر پنج دقیقه یک اتوبوس حرکت می‌کند، این موضوع سبب شده تا رانندگان تاکسی این شهر در تمام طول روز تنها بتوانند 3 الی 4 سرویس مسافر جابه جا کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر تمام رانندگان تاکسی بیرون شهری بیدستان با وضعیت بسیار ناراحت کننده ای مواجه هستند که حتی هزینه‌های رفت و آمد آنها را پوشش نمی‌دهد، چه کسی پاسخگوی خانواده رانندگان تاکسی خواهد بود؟ چرا هزینه ناکارآمد بودن مدیریت شهری این شهر را باید رانندگان تاکسی و خانواده‌های آن‌ها پرداخت کنند؟

وی مطرح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و گرانی موجود در بازار هزینه زندگی بسیار بالا رفته است حال در کنار این موضوع عدم درآمد مناسب را هم قرار دهید، چطور باید با این وضعیت یک خانواده را مدیریت کرد.

این راننده تاکسی تصریح کرد: این در حالی است که رانندگان تاکسی این محور همچون سایر رانندگان تاکسی در محورهای کم تردد باید هزینه شهریه ماهانه پرداخت نکنند ولی متاسفانه این هزینه پرداخت می‌شود با این حال نیز هزینه معاینه فنی برای تاکسی‌های این محور نیز 5 برابر سایرین است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار