استاندار قزوین گفت: با طرح ادغام پارک با شهرک صنعتی لیا که در تفاهم نامه‌ای سال گذشته با سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران منعقد شد، این مشکلات در حال رفع است.
کد خبر: ۴۱۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 06 May 2017
در دولت یازدهم و پس از 30 سال انتظار صنعتگران در مراسمی با حضور استاندار قزوین، عملیات گازرسانی به 110 واحد صنعتی پارک لیا آغاز شد تا مطالبه صنعتگران این منطقه پس از سه دهه انتظار برآورده شود.

این پروژه  با سرمایه گذاری 18 میلیارد ریال و بطول 10 کیلومتر در مدت زمان 6 ماه به اجرا در خواهد آمد که با بهره برداری از این طرح، 110 واحد صنعتی مستقر در پارک لیا از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

گازرسانی به پارک لیا، به مدت 30 سال از مهم ترین مطالبه صنعتگران این محدوده بوده است.

فریدون همتی  استاندار قزوین در مراسم کلنگ زنی و آغاز اجرای این طرح گفت: این طرح امروز پس از سه دهه درخواست و تقاضای صنعتگران مستقر در منطقه، آغاز می شود و امیدواریم ظرف کمتر از 6 ماه شاهد بهره برداری از آن باشیم و مطالبه صنعتگران عزیز محقق شود.

وی با بیان اینکه صنعتگران پارک صنعتی لیا پیش از این با مشکلات جدی در زمینه راه دسترسی، روشنایی معابر و انشعاباتی همچون آب، برق و گاز روبرو بودند، افزود: با طرح ادغام پارک با شهرک صنعتی لیا که در تفاهم نامه‌ای سال گذشته با سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران منعقد شد، این مشکلات در حال رفع  است.

لازم ذکر است استاندار قزوین و جمعی از مدیران اقتصادی و بانکهای عامل از واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک و پارک صنعتتی لیا مهیار گاز تولید کننده اجاق گاز و فر با اشتغال زایی 100 نفر ،شرکت ماه نیرو تولید کننده ژنراتور با اشتغالزایی 30 نفر ، واحد صنعتی اطلس دیبا تولید کننده فرش ماشینی با اشتغال 60 نفر و شرکت سینا شیشه با تولید انواع لوله های خنثی شیشه ای بورو سیلیکات  با اشتغال 100 نفر و سرمایه گذاری 1500 میلیارد ریال بازدید کرد.

در ادامه بازدید استاندار قزوین از شهرک صنعتی لیا کلنگ طرح توسعه شرکت مهیار گاز با تولید هود و سینک با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال و اشتغالزایی 150 نفر به زمین زده شد.

گفتنی‌ست در حال حاضر 418 قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک صنعتی لیا منعقد شده که از این تعداد 348 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 3 هزار و 700 میلیارد ریال و اشتغال 8 هزار نفر به بهره  برداری رسیدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار