وزیر راه و شهرسازی از وجود ۳۰۰۰ کیلومتر پروژه نیمه‌تمام ریلی در کشور خبر داد و گفت: امسال ۵ مرکز استان جدید به شبکه حمل و نقل ریلی کشور متصل می‌شوند.
کد خبر: ۴۱۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 06 May 2017
عباس آخوندی در حاشیه بازدید از پروژه خط راه‌آهن قزوین-رشت اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در تاریخ کشور توسعه حمل و نقل ریلی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است و تا پایان سال نزدیک به 837 کیلومتر مسیر ریلی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این در حالی است که پس از انقلاب بیشترین میزان توسعه حمل و نقل ریلی در سال به 200 کیلومتر می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر دولت به این باور رسیده است که برای رفع مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل و کاهش مصرف سوخت باید به حمل و نقل ریلی متوسل شد.

آخوندی اظهار کرد: مصرف سوخت برای جابه‌جایی مسافر در حمل و نقل ریلی یک‌سوم و برای جابه‌جایی بار به یک‌ششم می‌رسد.

وی افزود: در همین راستا با برنامه‌های انجام شده در سالیان گذشته امسال شاهد بهره‌برداری از چندین پروژه شاخص در حوزه حمل و نقل ریلی در کشور خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: راه‌آهن رشت با 260 کیلومتر، راه‌آهن قزوین-رشت با 167 کیلومتر و مسیر ریلی کرمانشاه-ملایر و میانه-تبریز از این پروژه‌های شاخص هستند.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 3000 کیلومتر پروژه نیمه‌تمام ریلی در کشور وجود دارد که تکمیل این پروژه‌ها اولویت وزارت راه و شهرسازی است.

وی در پایان گفت: احداث راه‌آهن قزوین-قم از مطالبات مردمی استان قزوین است که فعلاً در مراحل مطالعاتی قرار دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار