قائم مقام کمیته امداد استان قزوین به اجرای طرح‌های مختلف در کمیته امداد اشاره و گفت: امروز کمیته امداد با کوله باری از تجربه و با داشتن طرح‌های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای متعدد محرومان، تلاش می‌کند تا زمینه استقلال معیشتی محرومان را فراهم کند.
کد خبر: ۴۱۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 03 May 2017
جشن میلاد امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) با حضور سرگروه حلقه صالحین بسیج ادارات استان عصر امروز در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد.

​​​​​​امیر خوش نیت در برنامه سرگروه‌های حلقه صالحین بسیج استان قزوین‌، کمیته امداد را مرکز خدمت به محرومان دانست و اظهار داشت: اساس کار کمیته امداد خدمت بوده و برای خدمت به محرومان تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: خدمت به مردم از ارزش بالایی در جامعه برخوردار است و در این میان خدمت به محرومان منزلت بیشتری دارد به طوری که امام(ره) همواره محرومان و پابرهنگان را صاحبان اصلی این انقلاب می‌دانستند.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: تلاش می‌شود تا در این نهاد شرافت، قداست و کرامت امام خمینی(ره) را حفظ کنیم و این اعتقاد جز با خدمت به محرومان و تلاش برای رفع فقر و محرومیت در جامعه محقق نمی‌شود.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) به نام امام راحل آراسته شده و تنها نهادی بوده که نام امام بزرگوار را در عنوان سازمان خود داریم بنابراین در عمل به اندیشه‌های امام (ره) نیز باید پیشتاز باشیم.

خوش نیت تصریح کرد: امام خمینی(ره) امام محرومان و مستمندان و ایتام بود، امام راحل بود که جنگ فقر و غنی را مطرح ساخت و سیره زندگی ایشان نیز مانند محرومان و ایتام بود چون به ساده زیستی اهمیت می‌داد.

وی با اشاره به اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اهل اجرایی کردن مسائل بود، اظهار کرد: امام راحل همیشه بر یاری‌رسانی به مردم و مستمندان تاکید داشت و این مسئله مهم در گوش‌ها طنین انداز است چراکه اسلام دین عبادیات بوده و به خدمت بر مردم تاکید دارد و این همان راهی است که امام خمینی(ره) دنبال می‌کرد.

خوش نیت به اجرای طرح‌های مختلف در کمیته امداد اشاره کرد و گفت: امروز کمیته امداد با کوله باری از تجربه و با داشتن طرح‌های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای متعدد محرومان، تلاش می‌کند تا زمینه استقلال معیشتی محرومان را فراهم کند.

وی به موفقیت در کسب رتبه‌های برتر اشتغال زایی اشاره داشته و تصریح کرد: کمک های بلاعوض راهکار درمانی فقر نیست بلکه باید رویکردها را به سمت درمان پایدار فقر هدایت کرده و این مهم جز با توانمندسازی مددجویان محقق نمی‌شود.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: اشتغال زایی موضوع مهمی است که اساس رفع فقر را شامل می‌شود و دستیابی به چنین هدفی با کار اداری محقق نمی‌شود بلکه همانطور که مقام معظم رهبری نسخه درمانی کشور را کار جهادی دانستند در عرصه خدمت به محرومان نیز باید جهادی وارد شد و کار شبانه روزی کرد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های بسیج یکی از رویکردهایی بوده که می‌تواند به ارتقای عرصه خدمت به محرومان کمک کند از این رو انتظار می‌رود پایگاه‌های بسیج ادارات در این عرصه وارد شده و برای خدمت به نیازمندان در طرح‌های کمیته امداد مشارکت کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار