مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین:
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:۳۲۹ دستگاه کامیون در هفته اول اجرای طرح کنترل و نظارت بر عملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی در محورهای مواصلاتی استان قزوین کنترل شدند.
کد خبر: ۴۱۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 29 April 2017
به گزارش تابناک قزوین افشین پیرنون در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح نظارت بر عملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای استان و برخورد با تخلفات احتمالی در حوزه حمل و نقل کالا و جلوگیری از فرار غیر قانونی بارهای استان است.

وی درهمین راستا تصریح کرد: با همکاری پلیس راه استان قزوین و با برقراری گشت کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس جاده ای در بخش حمل و نقل کالا اسناد حمل شامل بارنامه، کارت هوشمند راننده و کامیون توسط تیم های نظارتی و گشت های سیار در محورهای مواصلاتی استان  به صورت مستمر کنترل می شود.

پیرنون از برخورد قانونی با رانندگان فاقد بارنامه و بارنامه های نامعتبرخبرداد و عنوان کرد: رانندگان فاقد بارنامه علاوه بر اعمال قانون توسط پلیس راه  به کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل جاده ای ارجاع داده می شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین عنوان کرد:  بازرسان این اداره کل با دقت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با شرکت‌های خاطی برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شرکت های حمل و نقل موظف به بررسی کارت هوشمند رانندگان و کامیون و رعایت کلیه قوانین و ضوابط مرتبط هستند، عنوان کرد: تنها زمانی که کارت هوشمند رانندگان  و کامیون مورد تائید قرار گرفت شرکت های حمل و نقل موظف به صدور بارنامه هستند و درغیر این صورت صادر کردن بارنامه نوعی تخلف از سوی شرکت محسوب شده و به کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل ارجاع داده می شوند.

پیرنون بیان کرد: عمده تخلفات شرکتهای حمل و نقل کالا شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی، صدوربارنامه صوری و استفاده غیرمجاز ازکارت هوشمند سایر رانندگان  بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در خاتمه خاطر نشان کرد: طی هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری  ۳۲۹ دستگاه کامیون حامل بار تجاری توسط تیم های گشت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مورد رسیدگی قرار گرفته اند که تعداد ۳۷ کامیون فاقد بارنامه به کمیسیون مربوطه جهت رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل جاده ای معرفی شده اند.

وی افزود: اگر شهروندان درخصوص کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی شرکت‌های حمل و نقل کالا اعتراضی داشته باشند، می‌توانند شکایات خود را به صورت مکتوب به این اداره کل اعلام تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی ‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار