مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:
مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین از تشکیل کمیته راهبری برای اجرای طرح محله بلاغی در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 29 April 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مسعود حق لطفی صبح شنبه در این جلسه که با حضور داود محمدی نماینده مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار و نمایندگانی از سایر دستگاههای مربوطه در این اداره کل برگزار شد گفت: باید با برنامه ریزی حساب شده و دقیق در خصوص این پروژه تصمیم گیری کرد.

حق لطفی با تاکید بر لزوم بررسی همه ابعاد و جوانب طرح برای تصمیم گیری افزود: در این جلسه مقرر شد نقشه های پایه، اطلاعات پایه و میزان املاک ثبتی و املاک تملک شده و سایر اطلاعاتی که برای طراحی مورد نیاز است هرچه سریعتر برای ارائه به مشاور به شرکت عمران و بهسازی ارسال شود.

مدیر کل راه و شهرسازی همچنین خاطر نشان کرد: لازم است کمیته راهبری متشکل از نمایندگان شهردای «حوزه ترافیک و شهرسازی»، میراث فرهنگی، استانداری، راه و شهرسازی، شرکت عمران بهسازی شهری، نظام مهندسی، شورای اسلامی شهر، مشاور طرح و سایر دستگاه های مرتبط در این پروژه تشکیل شود.

انسان محوری و شهروند مداری پایه و اساس طراحی شهری

غفاری مشاور پروژه طرح محله بلاغی نیز در ادامه گفت: قزوین شهری تاریخی و ارزشمند است که برای اجرای هر گونه طرحی به ویژه در بافت های تاریخی آن نیازمند توجه به همه ابعاد و موضوعات طراحی شهری هستیم.

وی افزود: با توجه به تاریخی بودن شهر قزوین و اهمیت و ارزش آن، در طراحی این خیابان باید همه ابعاد دیده شود، زیرا طراحی شهری امری چند وجهی است که مهمترین آن بحث اجتماعی- فرهنگی است.

وی افزود: با توجه به اینکه دیدگاه ما باید درست فکر کردن و درست عمل کردن باشد بنابراین باید بتوانیم در قزوین با دیدگاه پایداری، شهر انسانی پدید آوریم، لذا ابتدا باید یک چشم انداز متناسب پیدا کرده و بر اساس آن به سمت جلو حرکت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار