گام بلند جهاد دانشگاهی قزوین؛
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: جهاد دانشگاهی قزوین به سمت مرجعیت پرورش نیروی متخصص و طراحی علمی اسباب‌بازی حرکت می‌کند.
کد خبر: ۴۱۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 26 April 2017
به گزارش تابناک قزوین محمدحسین فائزی رئیس جهاددانشگاهی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به اینکه از اواخر سال 93 امکان‌سنجی پرداختن به مقوله بازی و اسباب‌بازی در واحد آغاز شد، اظهار کرد: برای اولین بار در کشور دوره‌های مدون آموزشی برای تربیت نیروی طراح و سازنده اسباب‌بازی طراحی‌شده است، این دوره‌ها شامل یک دوره کارشناسی، دو دوره کارشناسی ارشد و چند دوره آموزش کوتاه‌مدت است.

وی ادامه داد: تجربیات فراوانی از سایر کشورهای پیشرو در صنعت اسباب‌بازی جمع‌آوری‌شده و بر اساس این تجربیات، خط سیر بومی و ایرانی برای این حرکت علمی و اقتصادی تدوین‌شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا به‌عنوان مرجعی علمی در تربیت نیروی انسانی متخصص بازی و اسباب‌بازی تبدیل شویم.

فائزی تصریح کرد: طراحی آکادمیک و دانش‎پایه بازی و اسباب‌بازی، از دیگر اهداف این واحد است تا علاوه بر ایجاد ساختار آموزشی، جهاد دانشگاهی استان نیز به‌عنوان یکی از طراحان و تولیدکنندگان برتر اسباب‌بازی ملی مطرح شود.

وی افزود: از دو سال قبل فاز نخست طراحی اسباب بازی نیز در معاونت پژوهشی واحد آغاز شده که تاکنون اسباب‌بازی ‌های متنوعی با الهام از الگوهای معماری اسلامی ایرانی طراحی و برخی از آنها نمونه‌سازی شده است و در سال 96 تعدادی از این محصولات وارد بازار کشور خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار