دادستان قزوین مطرح کرد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: امروز با پدیده نوظهور شبکه‌های مجازی روبه‌رو هستیم و استفاده‌های نامتعارف از این شبکه‌ها آسیب جدی برای نوجوانان محسوب می‌شود که باید درست استفاده کردن از این شبکه‌ها مد نظر قرار گیرد.
کد خبر: ۴۱۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 26 April 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم با حضور مسؤولان و دانش‌آموزان استان قزوین صبح امروز در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این مراسم اظهار داشت: عید مبعث عید بزرگی بود و پیامبر اکرم(ص) در سرزمینی مبعوث شد که سراسر جاهلیت بود، امروز ما به رفتار و گفتار پیامبر نیازمند هستیم که باید رفتار و گفتارمان را به رفتار و گفتار پیامبر نزدیک کرده و از ایشان الگو بگیریم.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی افزود: دوره نوجوانی دوره حساسی بوده و مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره‌ای که امروز دانشمندان به آن قائل هستند.

وی با بیان اینکه دوره نوجوانی با پدیده‌های نوظهوری مواجهه است، یادآور شد: امروز حفظ و تربیت نوجوانی قدری با گذشته‌ متفاوت بوده، چراکه نوجوان امروز ممکن است برخی از رفتارهای پرخطر را تجربه کند، بنابراین باید آن‌ها را با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر آشنا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: امروز با چند مصداق در این حوزه مواجه هستیم که آینده نوجوان را به خطر می‌اندازد که از جمله آنان سوء مصرف مواد مخدر بوده که آینده نوجوانان را به خطر انداخته است.

صادقی‌نیارکی مطرح کرد: انحرافات جنسی، آمارهای خودکشی نوجوانان، فرار از مدرسه و منزل از جمله رفتارهای پرخطری هستند که جزو معضلات اجتماعی بوده و تهدیدی برای جامعه محسوب می‌شوند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: رفتارهای پرخطر هزینه‌های سنگینی بر بودجه کشور تحمیل می‌کند که مطالعه کتب مفید در این حوزه می‌تواند نقش مؤثری در بحث پیشگیری از رفتارهای پرخطر داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: امروز با پدیده نوظهور شبکه‌های مجازی روبه‌رو هستیم و استفاده‌های نامتعارف از این شبکه‌ها آسیب جدی برای نوجوانان محسوب می‌شود که باید درست استفاده کردن از این شبکه‌ها مد نظر قرار گیرد.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند کمک بسیاری در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر و با کنترل و نظارت منطقی می‌توانند کمک بسیاری داشته باشند که در این زمینه معلمان و فرهنگیان هم آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیرند و می‌توانند نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی نسل نوجوان و جوان را تهدید می‌کند که در این زمینه معلمان نقش بسزایی در تربیت دانش آموزان دارند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: آموزش و پرورش جای تعلیم و تربیت است و جایی بوده که خانواده‌ها با طیب خاطر فرزندان خود را به این نهاد مقدس می‌سپارند.

صادقی‌نیارکی تأکید کرد: 800 شبکه رسمی در دنیا برای کشورهای اسلامی و در حال توسعه در حال تبلیغ استفاده از مواد مخدر است، و این یک خطر بزرگ بوده و باید تمام توان و تلاش خود را در تربیت صحیح نوجوانان داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه دشمن در کمین نوجوانان است، افزود: امروز نیاز دانش‌آموزان جلوگیری از آسیب‌ها است که برای این مهم باید تمام دستگاه‌های اجرایی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار