مدیرروابط عمومی سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: با هدف حفظ و مراقبت از باغستان های سنتی شهر قزوین پسماندهای رهاشده در باغستان های سنتی شهر قزوین جمع آوری و پاکسازی می شود.
کد خبر: ۴۱۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 26 April 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری قزوین، آرش شایسته نیا، در حاشیه برنامه آموزشی - ترویجی سازمان که با  هدف حفظ و مراقبت از باغستان های سنتی شهر قزوین برگزارشده بود؛ افزود: این برنامه با مشارکت اداره کل محیط زیست استان قزوین و همکاری جمعی از دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه شهر قزوین و همزمان با  روز جهانی «زمین پاک» برگزارشد و با توجه به تدوین برنامه های آموزشی درسازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی میزان تولید پسماند در شهر قزوین را ۲۸۰تا ۳۰۰ تن در یک روز اعلام کرد و گفت:درحال حاضر کار جمع آوری، انتقال و دفن پسماندهای شهر قزوین با همکاری بخش خصوصی صورت گرفته و امیدواریم با برگزاری دوره های مختلف آموزشی در شهر قزوین این رقم را به حداقل ممکن رسانده  و به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

مدیرروابط عمومی سازمان پسماند تصریح کرد: در حال حاضر سرانه تولید زباله برای هر نفر در شهر قزوین ۶۹۴گرم بوده در حالی که میانگین این سرانه در کشور ۷۰۰گرم است.

وی گفت: در سال ۹۶ نیز همچون سال گذشته آموزش، فرهنگسازی و ایجاد انگیزه در میان شهروندان برای تفکیک پسماندها در مبدا با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف در برنامه کاری حوزه آموزش و واحد روابط عمومی این سازمان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار