در سه سال گذشته،
مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در سه سال اخیر 253 مرکز و پایگاه سلامت و خانه بهداشت در استان احداث و یا بازسازی شده اند.
کد خبر: ۴۱۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 26 April 2017
به گزارش تابناک قزوین هاشم علیجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت همچنین 333 مرکز، پایگاه سلامت و خانه بهداشت نیز تجهیز شده اند.
وی در ادامه تشکیل مراکز جامع سلامت و جذب کارشناسان سلامت روان در نظام ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه را یکی از دستاوردهای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت ذکر کرد و گفت: کارشناسان این بخش در مراکز خدمات جامع سلامت به صورت رایگان خدمات ارائه می دهند.
این مسئول اضافه کرد: به منظور اصلاح الگوی تغذیه نیز برای اولین بار کارشناسان این حوزه در سطح اول خدمات به کار گیری شده اند که این خدمات در حاشیه شهرها و به تدریج در کل شهرها ارائه می شود.
علیجانی ادامه داد: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، خدمات دندانپزشکی در روستاها مغفول مانده بود اما در سه سال گذشته فعالیت ها و خدمات زیادی در این حوزه ارائه شده که گسترش واحدهای فعال دندانپزشکی از 24 به 52 واحد و افزایش دندانپزشک مستقر در این واحدها از 18 به 40 تن از جمله آنها است.
وی، خدمات رایگانی از قبیل معاینه، کشیدن دندان، ترمیم، جرم گیری و بروساژ، پالپوتومی، فلورایدتراپی و فیشورسیلانت برای گروه های هدف را از جمله دستاوردهای این واحدها اعلام کرد.
مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان یادآور شد: حل مشکلات درمانی جمعیت ساکن حاشیه شهرها همواره یکی از چالش های نظام سلامت بوده و مطالعات کشوری نشان می دهد بیشتر مشکلات مربوط به سلامت این گروه، بیماری‌های غیرواگیری همچون دیابت، اضافه وزن، چاقی، فشار خون، مشکلات روان و سوء تغذیه است.
طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت یکی از طرح های شاخص دولت تدبیر و امید است که با اولویت پیشگیری و ارتقای خدمات بهداشتی در مناطق محروم، روستایی و عشایری، حاشیه شهرها به اجرا درآمد.
با اجرای این طرح 150 هزار تن از جمعیت شهری حاشیه نشین،تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی رایگان قرار گرفتند.
در حال حاضر 90 مرکز جامع سلامت، 92 پایگاه بهداشتی و 277 خانه بهداشت روستایی یعنی در مجموع 459 واحد بهداشتی در استان قزوین فعالیت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار