مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: عملیات بیت المقدس در سال 61 با هدف آزادسازی خرمشهر که در 4 مرحله صورت گرفت سرآغاز انجام سایر عملیات های غرورآفرین جنگی دوران دفاع مقدس علیه دشمن بود.
کد خبر: ۴۱۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 26 April 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی روز دوشنبه در نشست کارگروه بزرگداشت حماسه سوم خرداد ماه که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: خرمشهر پس از 578 روز اشغال توسط نیروهای بعثی عراق سرانجام در چهار مرحله عملیات به مدت 25 روز آزاد و دشمن نیز با برجای گذاشتن 35 هزار کشته و اسیر مجبور به عقب نشینی از آن شد.
وی، آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ دوران دفاع مقدس دانست و یادآور شد: سوم خردادماه به عنوان نمادی از مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در برابر دشمن بود و از همین رو، سالروز آزادی خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام گذاری شده است.
سرهنگ طاهرخانی اضافه کرد: نسل جوان و آینده انقلاب باید با فضاسازی های مناسب صورت گرفته از سوی مسئولان با تاریخ دوران دفاع مقدس و به خصوص حماسه فتح خرمشهر بیشتر آشنا شود.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در سی و پنجمین سالروز فتح خرمشهر، گفت: همه ساله در این روز شاهد برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان هستیم که این اتفاق امسال به میزبانی سپاه ناحیه قزوین صورت می پذیرد.
به گفته وی، حضور سخنرانان در خطبه های نماز جمعه جهت تبیین رشادت های رزمندگان اسلامی، دیدار با خانواده های معزز شهدا و جانبازان، فضاسازی عمومی شهرها، آغاز عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در منطقه باراجین قزوین، نواخته شدن بانگ مقاومت و پیروزی در مدارس استان و رونمایی از 10 جلد کتاب خاطرات شهدای دوران دفاع مقدس از جمله برنامه های پیش بینی شده به مناسبت سالروز سوم خردادماه خواهد بود.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر بدون شک فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان خواهد بود.
مریم بیدخام ادامه داد: حماسه فتح خرمشهر اگر با زبان هنر معرفی شود بی تردید تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان خود، به خصوص نسل نوجوان و جوان خواهد داشت.
به گفته وی، مستندسازی و بیان خاطرات رزمندگان حاضر در آن عملیات همراه با تهیه و اکران فیلم های مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس برای معرفی فداکاری ها و ایثارگری های صورت گرفته به نسل نو اثر گذار است.
خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 پس از ماه ها اشغال توسط دشمن بعثی در جریان جنگ تحمیلی، در عملیات بیت المقدس و با رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام به آغوش میهن بازگشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار