فاطمه اکبریه استاد هنرمند در رشته رودوزیهای سنتی استان قزوین موفق به کسب رتبه برتر جشنواره تخصصی و ملی دوخت‎های سنتی تهران شد.
کد خبر: ۴۱۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 24 April 2017
به گزارش تابناک قزوین، جشنواره تخصصی و ملی دوخت‎های سنتی با رویکرد بهسازی و شناسایی دوخت‌های سنتی فراموش شده و آثار معاصر و نمایش و معرفی آنان به منظور ارتقای کیفیت این هنر اصیل در دو بخش معاصر و تاریخی با حضور 46 هنرمند منتخب از استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، قزوین، کرمان، گلستان، گیلان و هرمزگان از 22 فروردین لغایت 2 اردیبهشت سال جاری در سه تالارکتابخانه و موزه ملی ملک برگزار گردید.
در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور دکتر بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور برگزار شد، 9 هنرمند در زمینه‌های مختلف دوخت های سنتی و پوشاک به عنوان نفرات برگزیده این جشنواره معرفی شدند که فاطمه اکبریه هنرمند برجسته صنایع دستی قزوین با توجه به تلفیق دوخت های سنتی در آثار هنری خود (ممقان دوزی، نم نم دوزی، دوخت های پایه، آینه دوزی و ابریشم دوزی) موفق به کسب مقام برتر این جشنواره شد.
شایان ذکر است: فاطمه اکبریه دارای 22 سال سابقه هنری و تدریس، در انواع دوخت‎های سنتی بوده و مدت 9 سال است که به عنوان مدرس در مراکز آموزشی تحت پوشش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به علاقمندان این مجموعه آموزش می دهد.
وی طی مدت تدریس در مراکز آموزشی، رشته دوخت‌های پایه و نم‌نم دوزی و فلزدوزی قزوین را احیاء نمود و از دیگر فعالیت‌های این هنرمند می توان به کاربرد نوآورانه و خلاقانه دوخت های سنتی قزوین در پوشاک، شرکت در جشنواره پوشاک فجر و کسب جوایز متعدد در مسابقات و جشنواره های مختلف اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار