رییس اتحادیه میوه فروشان قزوین:
ییس اتحادیه میوه فروشان قزوین علت گرانی گوجه فرنگی را سیل زدگی مزارع دانست و گفت: بالا بودن قیمت گوجه فرنگی تا کشت مجدد مزارع ادامه دارد و این مشکل به مدت یک هفته در بازار ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۱۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 23 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین ،حبیب الله صادقی ‌پور رییس اتحادیه میوه فروشان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بازار میوه استان مناسب است و همه میوه‌ها یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت اقلام میوه ۲۰ درصد کاهش داشته است، افزود: قیمت میوه‌هایی مانند سیب و پرتغال از ۶ هزار تومان به ۵ هزار تومان کاهش داشته است.

صادقی‌پور درخصوص میوه‌های نوبرانه عنوان کرد: ابتدا قیمت این میوه‌ها بالا بود اما اکنون به خاطر فراوانی در بازار، نرخ این محصولات کاهش یافته است.

رییس اتحادیه میوه فروشان قزوین خاطرنشان کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان و هر کیلوگرم چغاله به ۲۰ هزار تومان  به فروش می‌رسد.

این مسوول ادامه داد: این درحالی است که قیمت اولیه میوه نوبرانه در بازار حدود یکصد هزار تومان بود .

وی در خصوص قیمت انواع سبزیجات گفت: نرخ سبزیجات ۲۵۰۰ است ضمن اینکه سبزی خوردن به علت ریحان و تلخان ۳۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

صادقی‌پور با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی بیان کرد: متاسفانه به علت سیل زدگی و بارندگی، این محصول کمیاب و به قیمت ۷ هزارتومان رسید اما امروز به علت وفور در بازار به ۵ تا ۶  هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه میوه فروشان قزوین با بیان اینکه قیمت هر کیلو خیار ۲ هزار تومان است، اضافه کرد: بالا بودن قیمت گوجه فرنگی تا کشت مجدد مزارع ادامه دارد و این مشکل به مدت یک هفته در بازار وجود خواهد داشت.

وی افزود: قیمت هر کیلو موز نیز به علت در پیش داشتن جشن اعیاد این ماه گران شده و به ۵۵۰۰ تومان درخرده فروشی رسیده است.

صادقی پور با بیان اینکه قیمت میوه در عمده فروشی‌ها نسبت به خرده‌ فروشی ۳۰ درصد کمتر است، گفت: خوشبختانه در سال جاری به علت آب و هوای مساعد و نبودن سرما پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده به علت برداشت میوه‌های بهاره و تابستانه قیمت‌ها کاهش یابند و وضعیت بازار بهتر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار