معاون استاندارقزوین:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در حال حاضر بیش از 62 درصد صادرات محصولات تولیدی استان از گمرک قزوین صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۴۱۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 22 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی افزود: در سال گذشته، 397 هزار تن کالا از گمرک استان به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزنی نسبت به سال 1394 بیش از 7 درصد و از نظر ارزشی نیز 10 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: 38 درصد صادرات استان قزوین نیز از سایر گمرکات کشور به ویژه گمرکات غرب تهران، مهران، مشهد، فرودگاه امام خمینی(ره)، منطقه آزاد انزلی و آستارا انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: صادرات استان در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات فنی مهندسی بوده که سهم بخش عمده صادرات معادل 84 درصد در حوزه صنعتی است.

حبیبی تصریح کرد: در مجموع 182 واحد صادرکننده در استان قزوین شناسایی شده که مهم‌ترین کالاهای صادراتی انواع مواد شوینده، کاشی و سرامیک، انواع شیشه، کشمش، پسته و غیره است.

این مسؤول، اقتصاد استان قزوین را در خصوص کشورهای هدف صادرات گفت: کالاهای تولیدی استان به بیش از 60 کشور از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ایتالیا، هلند و آلمان صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار