نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید رییس جمهور آینده را بر اساس معیارهای رهبری، دینی و انقلابی انتخاب کنیم، عنوان کرد: رئیس جمهوری که نگاه حزبی دارد کارایی نخواهد داشت.
کد خبر: ۴۱۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 21 April 2017
به گزارش تابناک قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین، با اشاره به اعلام تأیید صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: همه موظف به تبعیت از قانون و پذیرش نظر شورای نگهبان هستیم و باید در مقابل قانون تسلیم باشیم.
وی در این خصوص ادامه داد: برخی از کسانی که در لیست تأیید صلاحیت‌ها نبودند انسان‌های شایسته‌ای هستند اما با روشن‌بینی، آگاهی و بصیرتی که داشتند به شورای نگهبان نامه نوشتند و تشکر کردند و گفتند که ما برای رضای خدا آمدیم اما مصلحت نظام این بود که در عرصه حضور نداشته باشیم و ما نیز تسلیم قانون هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که باید رییس جمهور آینده را بر اساس معیارهای رهبری، دینی و انقلابی انتخاب کنیم، بیان کرد: رییس جمهور آینده ایران باید مؤمن، صادق و کارآمد باشد تا بتوانیم مشکلات کشور را از پیش رو برداشته و به اهداف والای نظام اسلامی دست پیدا کنیم.
امام جمعه قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: رییس جمهور آینده جمهوری اسلامی باید رییس جمهور همه مردم باشد و به جناح و جریان خاصی وابستگی نداشته باشد تا کابینه او بتواند در مقابل اختلاس‌گران و متعدیان به حقوق ملت ایستاده و برای منافع حزبی آن‌ها را ذخایر نظام معرفی نکند.
وی با تأکید بر این‌که رییس جمهوری که نگاه حزبی دارد کارایی نخواهد داشت، یادآور شد: رییس جمهور آینده باید رییس جمهوری باشد که دل مؤمنان با او قوت بگیرد و مسلمانان او را پناه و قوت قلب خود بدانند.
خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: رییس جمهور آینده ایران باید کسی باشد که امریکا، انگلیس، اسرائیل و منافقان علاقه‌ای به او نداشته باشند و در رسانه‌های خود از او تبلیغ نکنند و اگر شخصی این گونه بود یقیناً به کار ملت ایران نمی‌آید.
آیت‌الله عابدینی به شیوه‌های امریکا برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره و تأکید کرد: امریکایی‌ها از سه شیوه استفاده می‌کنند تا شخص مورد نظر خود را به عنوان رییس جمهور آینده ایران انتخاب کنند.
وی افزود: یکی از شیوه‌ها «تطمیع» است. امریکایی‌ها می‌خواهند با این شیوه در مردم طمع ایجاد کنند تا به شخص مورد نظر آن‌ها رأی دهند اما سابقه بد امریکایی‌ها به مردم هوشیار و بیدار ایران اسلامی ثابت کرده است که آن‌ها هیچ‌گاه به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.
 نماینده ولی فقیه در استان قزوین استفاده از «تزویر» را شیوه دیگر امریکایی‌ها برای روی کار آوردن شخص مورد نظر خود دانست و اضافه کرد: امریکایی‌ها از تزویر استفاده می‌کنند تا مردم از آرمان‌های خود دست بردارند و در نهایت رییس جمهوری را انتخاب کنند که مورد علاقه امریکایی‌ها باشد.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: امریکایی‌ها از «تهدید» هم به عنوان یک گزینه مهم برای ایجاد رعب و وحشت در مردم استفاده می‌کنند تا به کاندیدای مورد علاقه آن‌ها رأی بدهند اما ملت ما نشان داده‌اند که هیچ‌گاه از تهدید امریکایی‌ها هراسی نداشته‌اند و محکم در مقابل زیاده خواهی‌های آن‌ها می‌ایستند.
وی تأکید کرد: باید روح مقاومت و انقلابی خودمان را در ایام انتخابات نشان دهیم و رییس جمهوری را برگزینیم که انقلابی، مؤمن و برخاسته از دین و قرآن باشد و اگر این هدف محقق شود یقیناً مشکلات جامعه نیز برطرف خواهد شد و به اهداف والای نظام دست پیدا خواهیم کرد.
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: سپاه نهادی ارزشمند، انقلابی و فرزند برومند انقلاب اسلامی است و خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارائه کرده است که مردم به خوبی قدر آن را می‌دانند.
آیت‌الله عابدینی به نقش سپاه در مقابله با تهدیدهای دشمنان اشاره و اظهار کرد: نقش سپاه و بسیج در مقابله با پدیده نفاق بسیار پررنگ است و تلاش‌های این نهاد ارزشمند نقشه‌های منافقان و عوامل آن‌ها را در طول انقلاب نقش بر آب کرده است.
وی نقش سپاه را در دوران دفاع مقدس بسیار مهم و راهبردی دانست و گفت: همه مردم به خوبی از خدمات سپاه در دفاع مقدس آگاه هستند و امروز هم وظیفه داریم تا خدمات سپاه و بسیج را در طول انقلاب اسلامی به اطلاع نسل جوان برسانیم.
 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: سپاه در دفاع مقدس روح بسیجی، ایمانی و برخاسته از قرآن را در وحدت با سایر نیروهای مسلح ایجاد کرد و همین موضوع سبب شد تا نیروهای ما دشمن را زمین‌گیر کنند و در نهایت صدام شکست سنگینی را متحمل شد و آرزوهای خود را به گور برد.
امام جمعه قزوین به نقش سپاه در عرصه های برون‌مرزی هم اشاره کرد و یادآور شد: نقش سپاه در خنثی کردن فتنه داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه و عراق بسیار پر رنگ است و اگر رشادت‌های سپاه و بسیج در این عرصه نبود امروز باید در شهرهای ایران با آن‌ها مبارزه می‌کردیم.
وی عملکرد سپاه را در عرصه سازندگی بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: عملکرد سپاه در عرصه سازندگی و فراهم کردن زیرساخت‌های تولید و کشاورزی  بسیار خوب است.
خطیب جمعه قزوین یادآور شد: سپاه در عرصه دفاعی و موشکی که تضمین کننده امنیت ملی کشور است بسیار قوی وارد شد و این توان بالای نظامی و موشکی سپاه قوت قلبی برای کشورهایی که با عنوان مقاومت با جبهه کفر و مستکبران مقابله می‌کنند شده است.
آیت‌الله عابدینی به سالروز شکست امریکایی‌ها در صحرای طبس اشاره و یادآور شد: عملیات امریکایی‌ها در طبس بسیار پیچیده بود اما صداقت، اخلاص و ایمان مردم باعث شد تا خداوند نیروهای غیبی را به یاری مردم بفرستد و در نهایت نیروهای امریکایی در این عملیات شکست سختی را متحمل شدند.
وی در ادامه جنایت گروه‌های تروریستی و تکفیری در طوعه و کفریا را بسیار هولناک و ناجوانمردانه دانست و تأکید کرد: متأسفانه سازمان ملل در مقابل این جنایت و کشتار زنان و کودکان سکوت کرد و این سکوت دروغ‌های آن‌ها را در حمایت از حقوق بشر به خوبی آشکار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار