در راستای مصوبات هیات دولت به استان قزوین؛
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: در راستای مصوبات هیات دولت به استان در سال 95؛ 930 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد.
کد خبر: ۴۱۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 19 April 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عباس علیخانی اظهار کرد: همچنین 3 هزار و 194 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان نیز در دست اجرا برای سیستم‌های نوین آبیاری است.

وی ادامه داد: در سال 95 بالغ‌بر 930 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان به زیرپوشش سیستم‌های نوین آبیاری رفته که بیش از سهمیه ابلاغی بوده و نسبت به سال 94 که 250 هکتار بوده رشد 370 درصدی داشته است.

به گفته‌ی علیخانی؛ در پی سفر هیات دولت به استان قزوین؛ سهمیه 3 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری به این شهرستان تخصیص‌یافته که امیدواریم با همکاری و هماهنگی کشاورزان این امر محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحران آب در چندسال اخیر و کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی و اینکه بیشترین تلفات آب در بخش کشاورزی است، می‌توان با اجرای سیستم‌های آبیاری نوین و ترویج اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی ذخایر و منابع آبی را حفظ کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار