به دستور استاندار قزوین اعلام شد
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به هدف‌گذاری صادرات استان سال جاری گفت: به دستور استاندار قزوین صادرات قزوین در سال جاری باید به عدد یک میلیارد دلار برسد.
کد خبر: ۴۱۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 19 April 2017
به گزارش تابناک قزوین علی‌اکبر کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با شاره به به عملکرد سال گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار داشت: سال گذشته در استان قزوین 182 واحد صادراتی شناسایی شد و صادرات استان با وزنی معادل 636 هزار تن و مبلغی معادل 670 میلیون دلار بود و با احتساب خدمات فنی مهندسی و گردشگری مجموع صادرات 678 میلیون دلار شد که 84 درصد از هدف‌گذاری سال گذشته را پوشش داد.

وی افزود: مهم‌ترین کالاهای صادراتی در سال گذشته پلاستیک، نایلون رولی، مواد شوینده، مواد غذایی، انواع شیشه، موکت، کولر آبی، کشمش و پسته بود و این کالاها به چند کشور از قبیل عراق، ترکمنستان، ایتالیا، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان ارسال شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین گفت: 569 میلیون دلار سهم بخش صنعت در صادرات سال گذشته بود که 84 درصد صادرات استان را تشکیل داد و در بخش کشاورزی هم 101 میلیون دلار صادرات وجود داشت که 15 درصد از سهم صادرات استان را به خود اختصاص داد.

کبیری یادآور شد: در بخش خدمات فنی و مهندسی هم هفت میلیون دلار صادرات وجود داشت که 14 درصد از سهم صادرات استان قزوین را تشکیل داد و در بخش خدمات یک میلیون دلار صادرات انجام شد که دو درصد از سهم صادرات استان را رقم زد.

این مسؤول مطرح کرد: فرش دستباف استان قزوین با وزنی معادل 9 تن و به ارزش 435 هزار دلار به کشورهایی همچون سوئیس، کانادا، آلمان و امارات متحده عربی صادر شد و 397 هزار تن که کالاهای صادراتی به ارزش 418 میلیون دلار بود، از گمرک قزوین صادر شد و به نسبت کل صادرات استان می‌توان گفت 62 درصد از صادرات استان از گمرک قزوین صورت گرفت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته 515 کارت بازرگانی فعال در استان وجود داشت که 303 کارت مربوط به واحدهای تولیدی و 212 کارت مربوط به واحدهای بازرگانی بود؛ در سال گذشته 98 کارت بازرگانی جدید صادر شد.

کبیری عنوان کرد: در سال گذشته ثبت سفارش برای واردات 6 هزار و 79 کیلوگرم و ارزش این واردات معادل 970 میلیون دلار بود.

وی به هدف‌گذاری سال جاری اشاره و تصریح کرد: به دستور استاندار قزوین صادرات استان در سال جاری باید به عدد یک میلیارد دلار برسد و برای تحقق به این هدف برنامه‌ریزی صورت گرفت و برای بخش صادرات 562 میلیون دلار، بخش کشاورزی 313 میلیون دلار، بخش گردشگری 62.5 میلیون دلار و بخش فنی مهندسی هم 62.5 میلیون دلار در نظر گرفته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار