معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: از تولید سالیانه 70 هزارتن تخم مرغ در قزوین 55 هزارتن مازاد برمصرف مردم استان است که می توان آنها را صادر کرد.
کد خبر: ۴۱۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 19 April 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا،سید منصور حاج سید جوادی روز چهارشنبه در نشست با صادرکنندگان بخش دام و طیور استان قزوین افزود: میزان تولید تخم مرغ در استان با توجه به ظرفیت های موجود می تواند به 50 درصد رقم فعلی افزایش پیدا کند.
وی اظهار کرد: باید با شناسایی بازارهای خارجی، تولید تخم مرغ استان را افزایش داد تا شرایط تولیدکنندگان این محصول بهبود یابد.
این مسئول، بازار تخم مرغ را پرتلاطم و همراه با نوسانات شدید دانست و گفت: این موضوع مانع از داشتن بازار مستمر در حوزه صادرات می شود بنابراین باید برای حل این مشکل در سطح ملی اقدام کرد و چاره ای اندیشید.
حاج سیدجوادی با اشاره به لزوم حمایت های دولتی از تولیدکنندگان تخم مرغ، گفت: اعطای تسهیلات بدون سود و یا باسود کم و حداقل کارمزدبه تشکل ها و تولیدکنندگان می تواند میزان تولید و صادرات این محصول را افزایش دهد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان قزوین نیز در این نشست گفت: قزوین از قطب های تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در سطح کشور است و از زیرساخت های قابل توجهی نیز در این حوزه بهره مند می باشد که قابل تقویت و افزایش ظرفیت هستند.
عظیم حجت در پایان افزود: با ارائه تسهیلات کم بهره و کاهش هزینه های تولید می توان به افزایش و رشد خوبی در توسعه صنعت مرغ دست یافت و در صورت تحقق این موضوع، رسیدن به سالیانه 40 میلیون دلار صادرات مرغ از استان قزوین دور از ذهن نخواهد بود.
استان قزوین دارای چهار واحد مرغ مادر تخم گذار به ظرفیت 620 هزار و 500 قطعه،59 واحد مرغ تخم گذار به ظرفیت هفت میلیون و 509 هزار قطعه در سال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار