در سال گذشته،
قزوین-ایرنا-معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین گفت: در سال گذشته 670 میلیون دلار کالای تولیدی استان از گمرک سایر استان ها صادر شد.
کد خبر: ۴۱۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 19 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، علی اکبر کبیری سه شنبه شب در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی قزوین افزود: بر اساس آمارهای گمرک ایران و استعلام از واحدهای صادراتی تاکنون 182 واحد صادر کننده در استان شناسایی شده است.
وی اظهار کرد: نتایج بررسی شده نشان می دهد در سال گذشته 670 میلیون دلار کالای تولیدی در قزوین به وزن 636 هرار تن شامل انواع مواد غذایی،پلاستیک،کاشی و سرامیک،انواع کابل،هیدروکربن ها،انواع شیشه،موکت،کشمش و پسته از گمرکات مختلف کشور به کشورهای مختلف صادر شده است.
کبیری ادامه داد: کالاهای صادراتی استان در سال گذشته به 60 کشور جهان صادر شدند که مهم ترین این کشورها به ترتیب شامل عراق،ترکیه،افغانستان،پاکستان،ترکمنستان،امارات،تاجیکستان،جمهوری آذربایجان،ایتالیا،ارمنستان،هلند و آلمان می باشند.
وی با اشاره به سهم هر بخش در صادرات کالاهای استان،افزود: در سال گذشته سهم حوزه صنعت از صادرات استان رقمی معادل 576 میلیون دلار بود که 86 درصد از کل صادرات قزوین را در این مدت بر می گیرد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت قزوین با اشاره به هدف گذاری صادراتی استان و سهم بخش های مختلف شامل صنعت،کشاورزی،خدمات و گردشگری در این خصوص، در پایان تصریح کرد: 100 درصد هدف گذاری صادراتی بخش صنعت استان سال گذشته محقق شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار