با هجوم ریزگردها به آسمان قزوین، وضعیت هوای این استان به مرز خطرناک رسید که این پدیده تا ۲ روز آینده ادامه دارد
کد خبر: ۴۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 30 May 2015

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم، پدیده گرد و غبار از روز گذشته آسمان استان قزوین را فرا گرفته و لحظه به لحظه با افزایش غلظت آن، آلودگی هوای قزوین را به مرز خطرناک رساند به نحوی که خروج افراد کهنسال و بیماران قلبی از خانه‌ها غیر ممکن شد.

البته در لحظات پایانی روز با وزش باد نسبتا شدید و رگبارهای پراکنده بخشی از غلظت آلودگی کاسته شد، ولی با استقرار جو پایدار دوباره این وضعیت به حالت قبل بازگشت و شهروندان قزوینی ناچار شدند به خانه‌های خود بازگردند.

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی قزوین اظهار داشت: به دلیل هجوم ریزگردها به این استان آلودگی هوای قزوین به مرز خطرناک رسید که برای جلوگیری از بیماری‌های تنفسی ضرورت دارد تا افراد کهنسال و بیماران قلبی جز در موارد اضطراری از خانه خارج نشوند.

وی افزود: این وضعیت تا روز آینده نیز ادامه دارد و از ساعات پایانی فردا این پدیده از استان قزوین خارج شده و هوای صاف و سالم جایگزین آن می‌شود.

منشاء این ریزگردها کشور عراق است، در واقع زمانی این اتفاق می‌افتد که بادهای جنوبی و جنوب غربی شروع به وزیدن کرده و گرد و غباری را که از کشور عراق برمی‌خیزد به سوی استان‌های جنوبی، مرکزی و غربی کشور گسیل می‌دارد که برای این موضوع باید چاره اندیشی شود.

علی‌اکبر اسدالهی مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین نیز با اشاره به این پدیده اظهار داشت: باید برای این پدیده چاره‌اندیشی کرد و با تعامل و رایزنی با کشور عراق و بیابان‌زدایی این پدیده را خنثی کرد، این در حالی است که خود استان قزوین در آینده می‌تواند منشاء ریزگرد برای استان‌های همجوار باشد.

وی افزود: در این زمینه ضرورت دارد تا مسئولان به این موضوع توجهی کافی داشته و زمینه پیشگیری از این مشکل را در آینده فراهم کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار