مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین از مقام سازی 60 درصد منازل روستایی استان خبر داد و گفت: از 85 هزار واحد روستایی تاکنون 59 هزار واحد بازسازی و مقام سازی شده اند.
کد خبر: ۴۰۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 17 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین محمد همتیان روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت سالگرد تاسیس این نهاد برگزار شد،افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقارن با فرمان تاریخی امام راحل در 21 فروردین ماه سال 58 جهت ارائه خدمت در بخش بازسازی مسکن روستایی و فعالیت های عمرانی در این مناطق تاسیس شد.
این مسئول یادآور شد: در حال حاضر این نهاد در استان قزوین با استقرار 6 شعبه در شهرستان های استان به خدمت رسانی ادامه می دهد.
وی با اشاره به تخصیص هشت درصد از منابع تملک دارایی به حوزه عمرانی روستاها بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، گفت: اعتبار این بخش در استان قزوین در اواخر سال گذشته 100 میلیارد ریال بود که تاکنون 25 درصد آن محقق شده و پیگیری برای اختصاص مابقی آن نیز ادامه دارد.
این مسئول به آسفالت معابر روستایی با اتکا به منابع اعتباری یاد شده اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات حوزه تملک دارایی های استان سال گذشته 135 هزارمتر مربع آسفالت در معابر 53 روستای استان به کار گرفته شد.
وی در ادامه با اشاره به بازسازی مسکن روستایی به عنوان یکی از مهم ترین وظایف بنیاد مسکن، گفت: سال گذشته برای بازسازی و مقام سازی مسکن روستایی، سه هزار واحد به استان اختصاص داده شد که اعتبار یک هزار واحد آن از سوی هفت بانک ابلاغ شده که از این تعداد 300 فقره پرونده با بانک ها منجر به عقد قرارداد شده است.
وی اضافه کرد: میزان تسهیلات ارائه شده در این زمینه 180 میلیون ریال با سود پنج درصد است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در ادامه تهیه و اجرای طرح های هادی روستاها را به عنوان سند توسعه این مناطق برشمرد و گفت: سال گذشته 82 طرح هادی روستایی استان با 9 میلیارد و 605 میلیون ریال به اجرا درآمد.
وی ادامه داد: پیش از این نیز 313 طرح هادی روستایی استان قزوین با 629 میلیارد و 594 میلیون ریال تا پایان سال مالی 94 به مورد اجرا درآمده بود.
همتیان به واگذاری چهار هزار و 973 قطعه زمین در روستاهای استان از محل تملک اراضی دولتی به منظور تامین مسکن اقشار فاقد مسکن اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این مهم را در راستای انجام وظایف محول شده به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین همچنین یادآور شد: تاکنون 304 قطعه زمین به مساحت 120 هزار متر مربع از منابع طبیعی استان جهت تامین زمین مورد نیاز روستاییان تحویل و به متقاضیان واگذار شده است.
وی ادامه داد: تامین زمین مناسب، شناسایی و معرفی متقاضیان به بانک های عامل و نظارت بر واحدهای احداثی مسکن مهر در شهرهای کمتر از 25 هزار جمعیت بخشی از 23 وظیفه محول شده به این نهاد در راستای خدمات رسانی به اقشار مختلف روستایی و شهری در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، به زودی جزئیات مسکن اجتماعی جهت اقشار کم درآمد و جوانان از سوی دولت به این نهاد ارائه می گردد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در پایان بازنگری طرح های هادی روستاها، ساخت سه هزار واحد مسکن، بازسازی مسکن های روستایی باقیمانده از طوفان سال 94 و پیگیری مسکن اجتماعی را از مهم ترین طرح های اولویت دار این نهاد در سال جاری عنوان کرد.
21 تا 27 فروردین ماه به عنوان هفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار