رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین گفت: رضا علیپور قهرمان ایران و جهان امروز دوشنبه جهت شرکت در مسابقات جهانی عازم چین شد.
کد خبر: ۴۰۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 17 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین  غلامحسن نیکونام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ملی پوش امروز برای شرکت در 2 مسابقه جهانی که هر 2 به فاصله یک هفته در چین برگزار می شود عازم این کشور می شود.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین اضافه کرد: این رقابت ها از 2 تا 10 اردیبهشت ماه در کشور چین برگزار می شوند.
وی در ادامه با اشاره به دعوت علیپور به بازی های جهانی Wroclaw لهستان که در مرداد 96 برگزار می شود،افزود: این ورزشکار از سوی فدراسیون جهانی به این رقابت ها دعوت شده است.
نیکونام با بیان اینکه مسابقات کاپ جهانی هر چهار سال یکبار در رشته هایی که در المپیک قبلی حضور نداشته اند برگزار می شود، افزود: این رقابت ها از 30 تیر تا یکم مرداد سال جاری به میزبانی لهستان برگزار خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن علیپور در رتبه دوم جدول رنکینگ سرعت کشور، گفت: این رتبه بندی مختص رقابت های داخلی است و سنگنوردان با توجه به امتیازات کسب شده در رقابت های قهرمانی کشور و همچنین رقابت های جام فجر در این رتبه بندی قرار گرفته اند.
این مسئول ورزشی ادامه داد: علیپور با کسب 100 امتیاز در مسابقات قهرمانی کشور در قزوین در مقام دوم جدول رنکینگ سرعت مردان در رده سنی آزاد قرار گرفته و علی نجفی دیگر سنگنورد کشور با کسب 131 امتیاز در مسابقات قهرمانی کشور در قزوین و جام فجر در همدان در رتبه اول قرار دارد.
وی ادامه داد: این در حالی است که علیپور براساس آخرین اعلام سایت رسمی فدراسیون بین المللی سنگنوردی جهان (IFCS) رتبه چهارم رنکینگ جهانی را از آن خود ساخته است.
علیپور در 20 دوره مسابقات آسیایی و جهانی شرکت کرده و دارای 12 نشان آسیایی و جهانی است.
نشان نقره قهرمانی جهان،سه نشان طلای جام جهانی و سه برنز جام جهانی از جمله عناوین و افتخارات علیپور به شمار می روند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار