هدف کمیته امداد افزایش نقش مددکاران و حضور مستمر آنها در بین خانواده های تحت حمایت است و در این میان یکی از وظایف اصلی مددکاران شناسایی نیازهای واقعی مددجویان است.
کد خبر: ۴۰۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹ 16 April 2017
به گزارش تابناک قزوین، امیر خوش نیت، قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در نشست تجلیل از مددکاران و مشاوران این نهاد گفت: مددکاران کمیته امداد نقش کلیدی و محوری در میان خانواده های تحت حمایت دارند و در پیشبرد اهداف این نهاد تاثیر گذار هستند.
وی ادامه داد: هدف کمیته امداد افزایش نقش مددکاران و حضور مستمر آنها در بین خانواده های تحت حمایت است.
وی با بیان اینکه نیازمندی های مختلف مسکن، تحصیل، درمان، اشتغال و سایر مشکلات مددجویان از طریق مددکاران پیگیری و شناسایی می شود، اضافه کرد: شناسایی نیازهای مددجویان و تلاش برای رفع آنها یکی از وظایف اصلی مددکاران است.
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: شناسایی افراد مستحق و نیازمند با استفاده از ابزارها، استعلام ها  و کنترل های میدانی انجام می شود.
وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت مددکاران این نهاد استعدادسنجی میان خانواده های تحت حمایت با هدف اشتغال زایی و برای توانمندی این خانواده ها انجام می شود.
خوش نیت خاطرنشان کرد: حفظ کرامت و عزت خانواده های تحت حمایت در کنار خدمات ارائه شده به عنوان یکی از موضوعات مهم است که باید مورد توجه مددکاران این نهاد باشد.
بهره مندی از ظرفیت سازمان ها بهترین فرصت برای توانمندسازی مددجویان است
در ادامه معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اهمیت خدمت به نیازمندان اظهارکرد: بسط، ترویج و تعمیق مسئولیت دینی، انسانی و اجتماعی آحاد جامعه در احسان به والدین، بستگان، ایتام، مساکین، همسایگان، معاشران و در راه ماندگان شاخصه های مهمی است که لازم است در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
رضا کارگر در تبیین استقرار نظام مددکاری کمیته امداد توضیح داد: خانواده محوری و تکیه بر بازسازی پیوندهای آسیب‌دیده ارحام و کمک به تدبیر معیشت خانواده مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فردی، گروهی و اجتماعی به ویژه همسایگان و معاشران، توجه به نقش مؤثر مددکاران و موسسات مددکاری و استانداردسازی و پایش فعالیت‎ها و حمایت مبتنی بر شناسایی، رصد مستمر اثربخشی خدمات ارائه شده و تشخیص توانمند شدن افراد و خانواده‎های مورد حمایت به منظور خروج از پوشش حمایتی از معیارهای نظام مددکاری امداد است.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات حمایتی به صورت بسته‌های مستقل از یکدیگر، زمان‌دار و اولویت‌بندی شده با تأکید بر مناطق محروم و تأثیر حداکثری خدمات و حفظ شأن، کرامت، عزت نفس و صیانت از خانواده‎های مورد حمایت از دیگر موارد مورد اهتمام در ارائه خدمات کمیته امداد است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین به ارائه خدمات مشاوره‌ای لازم برای بهبود شرایط افراد و خانواده‎های تحت پوشش و توانمند شده اشاره کرد و گفت: رویکرد کار‌محوری در اقدامات حمایتی به منظور ترویج و تقویت فرهنگ کار، تلاش و خودباوری نیازمندان باید مورد توجه قرار گیرد همچنین تلاش برای زدودن فقر فرهنگی و معنوی، تقویت ایمانی، خودباوری و بصیرت افزائی برای نقش‌آفرینی مؤثر در عرصه‎های فردی، خانوادگی و اجتماعی امر جدی است که در حمایت های کمیته امداد مورد توجه است.
وی به خودکفایی خانواده های تحت حمایت اشاره کرد و یادآورشد: امروز تلاش مددکاران باید برمحور شناسایی توانایی های مددجویان برای توانمندسازی افراد تحت حمایت باشد از این رو لازم است مددکاران در بررسی پرونده نیازمندان ضمن توجه به کمبودها به نقاط قوت و استعدادهای آنها نیز اشراف داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار