کد خبر: ۴۰۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 12 April 2017
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی استانهای پربارش امروز را اعلام کرد و گفت: از اواخر وقت پنجشنبه، سامانه بارشی جدید از سمت مرزهای غربی و شمال غرب وارد کشور خواهد شد که عمده بارش طی روز جمعه در همین مناطق خواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده را تشریح و اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، با گذر امواج تراز میانی جو از روی کشور طی چند روز آینده به تناوب کشور تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد بارندگی در برخی مناطق خواهیم بود.

وی افزود: امروز (چهارشنبه 23 فروردین) در برخی مناطق غرب ، دامنه های البرز، مناطق مرکزی و شمال شرق رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید موقت پیش بینی می شود. این وضعیت در سواحل دریای خزر به ویژه در مناطق مرکزی آن نیز وجود داشته و از بعدازظهر با حرکت این سامانه به سمت شرق، بارش در مناطق شرقی سواحل دریای خزر نیز گسترش می یابد.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه وزش باد به نسبت شدید در جنوب غرب، سمنان و خراسان رضوی پیش بینی می شود، گفت: شدت بارش امروز در کرمانشاه، کردستان، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از خراسان رضوی پیش بینی می شود.

به گفته وظیفه، روز پنجشنبه 24 فروردین، بارش با شدت کمتر در دامنه های زاگرس، مناطق مرکزی و شمال شرق رخ خواهد داد، همچنین از اواخر وقت پنجشنبه، سامانه بارشی دیگری از سمت مرزهای غربی و شمال غرب وارد کشور خواهد شد که عمده بارش طی روز جمعه در همین مناطق خواهد بود.

پیش بینی وقوع گرد و خاک در جنوب غرب کشور

وی با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه، پدیده گرد و غبار در جنوب غرب کشور نیز محتمل خواهد بود، افزود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش قابل ملاحظه دما بین 10 تا 15 درجه سلسیوس در سواحل دریای خزر به همراه وزش باد پیش بینی می شود و دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد شدید در اردبیل و گیلان نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش بینی می شود.

وظیفه در مورد وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز پنجشنبه 24 فروردین، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 23 و 14 درجه سانتیگراد و در روز جمعه 25 فروردین، نیمه ابری، اوایل شب افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای 27 و 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار