معاون مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری ایلام گفت: یک هزار و 169 نفر که در زمینه عرضه کالای قاچاق فعالیت می کردند، با تلاش دستگاه های انتظامی و نظارتی این استان در سال گذشته دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۰۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 07 April 2017

به گزارش تابناک ایلام؛ جوهر نادری معاون مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری ایلام اظهار کرد: یک هزار و 167 نفر از این  تعداد مرد و دو نفر نیز زن بودند.

 

 وی افزود: پارسال251 پرونده قاچاق کالا و ارز محکومیت یافته در تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت و در مجموع متخلفان این حوزه به پرداخت 26 میلیارد و 91 میلیون و 183 هزار ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند.

 

معاون مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری ایلام تاکید کرد: میزان کشفیات لوازم بهداشتی و آرایشی بیش از 100 درصد، دارو 38 درصد، وسایل نقلیه از 2 به چهار مورد، لوازم خانگی بیش از 100 درصد افزایش و در زمینه های قاچاق پارچه و البسه و سیگار نیز شاهد افزایش کشفیات بوده ایم.

 

نادری یادآور شد: با وجود افزایش کشفیات در کالاهای ذکر شده در زمینه اقلام ضد فرهنگی 67 درصد ، تجهیزات دریافت کننده ماهواره 25 درصد ، فرآورده های نفتی 90 درصد و در لوازم پزشکی شاهد کاهش 100 درصدی کشفیات بوده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هیچ پرونده ای در زمینه قاچاق ارز در استان گزارش نشده است، اضافه کرد: کالاهای قاچاق کشف شده در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرند و این سازمان بر اساس دستورالعمل های صادره اگر کالاها دارای شرایط صادرات باشند، صادر می شوند و در غیر این صورت بر اساس ضوابط نسبت به امحای آنها اقدام خواهد شد، ضمن اینکه کالاهایی که سریع الفساد باشند، در اختیار نهادهای حمایتی قرار می گیرند.

 

معاون مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری ایلام مهمترین مبادی ورود کالاهای قاچاق به استان را از مسیر شهرستان چرداول و پل سیمره اعلام کرد و بر هماهنگی ارگان های مسئول برای مقابله به تحرکات قاچاقچیان تاکید کرد.

 

نادری گفت: پارسال با هماهنگی ارگان های نظارتی سه هزار و 466 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان صورت گرفت که 2 هزار و 389 مورد بازرسی صنفی و یک هزار و 77 مورد نیز غیر صنفی بوده است که در 152 مورد پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و 443 میلیون و 903 هزار ریال تشکیل شد.

 

وی به برنامه های اجرا شده برای جلوگیری از قاچاق سوخت در استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 934 مورد بازرسی مشترک در این حوزه صورت گرفته و شش هزار و 53 مورد نیز بازدید از جایگاه های عرضه کننده سوخت انجام شده است.

 

معاون مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری ایلام یک هزار و 230 مورد بازدید از سهمیه بگیرهای عمده و خرد را از دیگر فعالیت های این دستگاه اجرایی در سال 95 برشمرد و یادآور شد: 211 مورد پرونده در این حوزه تشکیل و در نهایت پنج مورد به دستگاه های مسئول ارجاع شده است.

 
منبع:ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار