رییس ستاد انتخابات استان خبرداد:
حسین کلانتری گفت:میزان مشارکت داوطلبان ثبت نام کننده برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر وروستا در استان ایلام به نسبت دوره قبل 17درصد افزایش یافته است
کد خبر: ۳۹۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 27 March 2017
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت : میزان مشارکت داوطلبان ثبت نام کننده در این دوره انتخابات شورای شهر و روستا در سطح کشور 14 درصد به نسبت دوره گذشته رشد داشته که این میزان در استان ایلام رشد 17 درصدی را نشان می دهد.
 
به گزارش تابناک ایلام ،حسین کلانتری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد:از میان داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان ایلام ، 741 نفر برای شوراهای شهر و 2 هزار و 325 نفر نیز برای شوراهای روستایی ثبت نام کرده اند
.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام ادامه داد : تعداد داوطلبان زن ثبت نام شده 252 نفر و آقایان 2 هزار و 814 نفر هستند کهاز این میزان  69 کاندیدای زن و 672 کاندیدای مرد برای شوراهای شهر و 183 زن و 2 هزار و 214 مرد نیز برای شوراهای روستا ثبت نام کردند.

کلانتری با شاره به وضعیت سنی  داوطلبان ثبت نام شده در این دوره تصریح کرد: جوان ترین داوطلب متولد اول فروردین سال 71 و مسن ترین داوطلب نیز متولد ششم مهرماه 1309 هستند ضمن اینکه داوطلبان رنج سنی 46 تا 50 سال با بیشترین تعداد، نسبت به دوره گذشته نیز 64 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از لحاظ تعداد داوطلبانی که سابقه عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا را داشته اند 72 درصد در مقایسه با دوره قبل رشد داشته ایم به طوریکه در دوره گذشته 261 نفر ثبت نام کردند اما در دور پنجم این تعداد به 449 نفر افزایش یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام از افزایش میزان 6/3 درصدی مشارکت زنان در این دوره برای عضویت در شوراهای شهر و روستا در سطح کشور خبر داد و افزود: میزان مشارکت داوطلبان زن در این استان در مقایسه با دوره گذشته 8.2 درصد رشد داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار