رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبیک خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: یک قطعه باکلان پس از تیمار توسط کارکنان حفاظت محیط زیست به دامن طبیعت باز گشت.
کد خبر: ۳۹۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 18 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، یک قطعه باکلان در محل آب‌های رودخانه در حوزه استحفاظی شهرستان آبیک توسط نیروهای اداره محیط زیست این شهرستان به دامان طبیعت بازگشتند.

اکبر کشت‌پرور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: یک قطعه باکلان که آسیب‌دیده بود پس از تیمار و درمان توسط محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک در محل آب‌های رودخانه زیاران در حوزه استحفاظی این شهرستان توسط محیط‌بانان به دامان طبیعت بازگشت.

وی افزود: باکلان‌ها پرندگانی هستند آبزی، با جثه بزرگ، منقار دراز، پرو بال تیره، بال‌های نسبتاً کوتاه‌، دم تقریباً بلند و پاهای پرده‌دار کامل، گاهی با غواص‌ها اشتباه می‌شوند اما به وسیله دم و بال‌های بلند‌تر و منقاری که در انتها قلاب مانند است، مشخص می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک عنوان کرد: باکلان‌ها در پرواز ( بر خلاف غواص‌ها ) گردن خود را اندکی بالاتر از امتداد بدن نگه می‌دارند و در هنگام پرواز همانند غازها در یک خط یا به شکل v دسته جمعی پرواز می‌کنند.

کشت‌پرور ادامه داد: به مناسبت روز جهانی رودخانه حاشیه رودخانه زیاران توسط کارکنان محیط زیست آبیک و جمعی از دوست‌داران طبیعت از زباله پاکسازی و پسماند‌های جمع‌آوری شده به محل دفن زباله انتقال داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار