فرماندار البرز :
فرماندار شهرستان البرز گفت: نقش تاثیرگذار و اجتماعی زنان در پیشبرد اهداف جامعه، بعنوان نیمی از جمعیت جامعه انکارناپذیر است.
کد خبر: ۳۹۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 16 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، رضا عسگری در نشست مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با بانوان شاغل در ادارات شهرستان البرز که  به مناسبت  هفته گرامیداشت مقام زن در محل فرمانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: مباحث مطروحه در حوزه فعالیت بانوان با فرهنگ ایرانی و آموزه های دین اسلام منافاتی ندارد.

وی ادامه داد: تاثیر گذاری نقش اجتماعی زنان بعنوان نیمی از جمعیت  فعال جامعه انکار ناپذیر است و نباید نگاه تک سویه به مقوله حضور بانوان و نقش آفرینی آنها در جامعه داشته باشیم.

عسگری با تاکید بر اهمیت حضور گسترده زنان و مردان بعنوان بازوان مکمل و توانمند در پیشبرد اهداف جامعه خاطر نشان کرد : وظیفه همسر بودن و مادر بودن وظیفه خطیری است که بسیاری از بانوان ما در کنار تمامی مسئولیتهای اجتماعی خود در اجراء این وظیفه نیز موفق و سربلند هستند.

فرماندار البرز با اشاره به مجموعه تعالیم اسلامی و همچنین نگاه رسول مکرم اسلام به حضرت فاطمه زهرا (س) بعنوان بانویی توانمند و موثر گفت : دولت یازدهم نیز با تاسی ازفرهنگ  ایرانی _ اسلامی حمایت از حضور زنان بعنوان نیروی انسانی مولد، پویا و عاملی تسهیل گر و تاثیر گذار در سیاستگذاریهای جامعه را از برنامه های عملی خود قرار داده و تا کنون نیز در مسیر بالندگی و شکوفایی توان بالقوه بانوان تلاشهای بسیاری کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : زنان در عرصه های اجتماعی نیز نقش محوری در کاهش آسیبهای اجتماعی دارند، پس  اگر می خواهیم فرزندان سالم داشته باشم مادران سالم پرورش دهیم و اگر می خواهیم اعتقادات مذهبی را در خانواده تقویت کنیم باید مادران دین پرور آموزش دهیم.

عسگری در پایان با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه  گفت : بانوان خود باید  به این باور برسند که می توانند در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و خدماتی وارد شده و توان بالقوه خود را به فعلیت رسانده و حداکثر بهره برداری را از ظرفیتهای خویش در راه توسعه جامعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار