برای چند روز آینده
مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: باتوجه به رگباری بودن و بارش باران در برخی از نقاط این استان در چند روز آینده، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.
کد خبر: ۳۹۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 16 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، آرش بهاروند‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به وضعیت آب و هوای استان قزوین اظهار داشت: امروز جوی نسبتاً پایدار بر منطقه قزوین حاکم است و در ساعات بعد از ظهر و شب روز بعد این منطقه تحت تأثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: بارش باران گاهی هم رعد و برق و وزش لحظه‌ای باد شدید و در ارتفاعات بارش برف برای ساعات بعد از ظهر فردا پیش‌بینی می‌شود که از روز جمعه 27 اسفند ماه جاری تا اوایل هفته آینده منطقه در دامنه امواج ناپایدار قرار می‌گیرد و افزایش ابر و در پاره‌ای بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین عنوان کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای این استان طی امروز به ترتیب برابر دو و 16 در‌جه سانتی‌گراد و متوسط کمینه رطوبت قزوین برابر 30 درجه و بیشینه آن برابر 100 درجه سانتی‌گراد است.

بهاروند‌احمدی تصریح کرد: کمینه دمای هوا در شهر قزوین برابر دو درجه بالای صفر، شهر رازمیان برابر 6 درجه بالای صفر، معلم کلایه سه درجه بالای صفر، آوج دو درجه زیر صفر، سیردان هفت درجه بالای صفر، بویین‌زهرا، تاکستان و آبیک به ترتیب سه درجه بالای صفر و کوهین دو درجه سلسیوس بالای صفر است.

این مسؤول ادامه داد: بیشینه دما در شهرستان‌های استان قزوین به ترتیب برابر 16 درجه بالای صفر در شهر قزوین، 17 درجه بالای صفر در رازمیان، 9 درجه بالای صفر در معلم کلایه، هفت درجه بالای صفر در آوج، 12 درجه بالای صفر در سیردان، 15 درجه بالای صفر در بویین‌زهرا و آبیک، 13 درجه بالای صفر در کوهین و 14 در جه بالای صفر در شهرستان تاکستان است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: باتوجه به رگباری بودن و بارش باران در برخی از نقاط این استان در چند روز آینده، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد که البته پیش‌بینی می‌شود بارش برف در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها شود.

بهاروند‌احمدی ادامه داد: از مردم قزوین درخواست داریم که برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی چند روز آینده، تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و با احتیاط بیشتری در این مناطق حرکت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار