نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: نقش تربیتی مادران شهید جلوه‌ای از فرهنگ حضرت زهرا (س)، زینب کبری (س) و ام‌البنین (س) است.
کد خبر: ۳۹۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 15 March 2017
به گزارش تابناک قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از ۱۵۰ مادر شهید استان و یادواره شهدای شهرستان قزوین که عصر امروز (چهارشنبه) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرهنگ و کلامشان شهید پرور بود و شهدا شاگردان مکتب عرفانی امام راحل بودند.
وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) ارزش و جایگاه والایی را برای زنان و مادران شهید قائل بودند و همواره تأکید می‌کردند که مرد از دامان زن به معراج می‌رود.
امام جمعه قزوین در ادامه به تشریح ارزش و جایگاه زن در نگاه دینی پرداخت و تأکید کرد: رسول گرامی اسلام (ص) سه بار در پاسخ به شخصی که از ایشان سؤال کرد به چه کسی نیکی کنیم، فرمودند به مادرتان و یک بار فرمودند به پدرتان و این مهم به خوبی جایگاه والای زن را در اسلام نشان می‌دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که شهدا به مقصدشان رسیدند و بالاترین جایگاه را نزد خداوند بدست آوردند، بیان کرد: خداوند مسجل کرده که روزی زمین به دست انسان‌های شایسته اداره خواهد شد و شهدا هم در مسیر تحقق این رسالت الهی حرکت کردند و در نهایت به شهادت رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که با رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و خانواده‌های آن عزیزان، پرچم اسلام در کشور ما برافراشته شده است و آرزوی دیرین مستضعفان و مظلومان عالم محقق شده است.
آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که خداوند فرموده ما اراده کرده‌ایم که اداره زمین به دست مستضعفان صورت بگیرد، گفت: بحمدالله آرمان‌های امام راحل، شهدا و خانواده‌های شهدا با این اراده الهی پیوند خورده و زمینه تحقق آن را فراهم کرده است.
امام جمعه قزوین با تأکید بر این‌که شهدا اقامه کنندگان دین هستند، یادآور شد: تاکنون هر چه توانسته‌ایم در مسیر اقامه دین و اقامه نماز موفقیت بدست آوریم، به برکت خون شهدا بوده است.
وی عنوان کرد: مادران شهدا الگویشان را از فاطمه زهرا (س)، زینب کبری (س) و ام‌البنین (س) گرفته‌اند و به واسطه همین توانستند شهدا را در دامان پاکشان پرورش دهند و این افتخاری برای نظام اسلامی به شمار می‌آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار