دادستان آبیک:
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از دستگیری عمده‌فروش موادمحترقه در این شهرستان خبر داد و گفت: از این متهم، حدود 20 هزار قطعه مواد محترقه کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۳۹۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 15 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سعید احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: چند روز پیش یک عمده‌فروش مواد محترقه در شهرستان آبیک دستگیر شد که از وی، حدود 20 هزار قطعه مواد محترقه غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی افزود: پرونده متهم مذکور توسط  یکی از قضات دستگاه قضایی در حال رسیدگی است ؛ در حالی که از خرده‌فروشان مواد محترقه هم مقدار بسیار زیادی از این مواد کشف و ضبط شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: چهارشنبه سوری آیین ایرانیان است که در گذشته کیفیت برگزاری آن به شیوه امروز نبوده است.

احمدزاده با بیان اینکه برگزاری جشن چهارشنبه سوری با کیفیت امروزی، آرام آرام با هجمه فرهنگی غرب و دیگر کشورها بر کشور ما تحمیل شده، اضافه کرد: دشمن درصدد تغییر فرهنگ افراد جامعه است که برخی افراد سست‌عنصر به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، بر چهارشنبه‌سوری خدشه وارد کرده و موجب بروز برخی رفتارهای ناهنجار و نامتعارف از سوی برخی افراد به ویژه نوجوانان در چهارشنبه‌سوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است مردم در کمال آرامش و احتیاط چهارشنبه‌سوری را پشت سر گذاشته و نوجوانان هم اگر می‌خواهند در این شب جشن بگیرند باید از مواد بی‌خطر و مجاز استفاده کنند که در مراسم و جشن‌های مختلف مرسوم است.

این مسؤول اذعان کرد: این موضوع از سوی برخی افراد در حال شکل‌گیری است  که تعدادی از مواد محترقه خطرساز مهیج و بی‌خطر هستند در حالی که باید گفت این مسئله، امری ناصواب و نادرست است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: در جهت پیشگیری از وقوع بزه و وقوع جرایم احتمالی چهارشنبه آخر سال و تدابیر لازم اندیشیده شده و به ادارات، بانک‌ها و اماکن عمومی اعلام شده که کشیک داشته باشند و جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی و اورژانس بیمارستان در آماده‌باش قرار گیرند.

احمدزاده ادامه داد: به شهرداری آبیک اعلام شده نسبت به جمع‌آوری زباله‌های شهر از مواد احتمالی احتراق فوری اقدام کرده و به متصدیان پمپ‌بنزین‌ها هم توصیه شده به صورت نامتعارف از فروش مواد سوختی به صورت لیتری و داخل ظرف خودداری کنند.

وی اضافه کرد: به متصدیان واحدهای صنفی لاستیک‌فروشی‌ها و مکانیکی‌ها هم اعلام شده از نگهداری لاستیک‌های کهنه پرهیز کرده، آن‌ها را دور از دسترس قرار داده و در مکان محفوظی دپو کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: به مناسبت جشن چهارشنبه‌سوری، اعضای شورای تأمین شهرستان آبیک در حالت آماده‌باش قرار دارند و قاضی کشیک هم در دادسرا مستقر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک تصریح کرد: با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی این شهرستان بازرسی و نظارت در سطح شهر و اماکن دارای ترقه و مواد محترقه صورت می‌گیرد و با توجه به وقوع کوچک‌ترین سانحه و حادثه احتمالی، پیشگیری‌های لازم انجام می‌شود.

احمدزاده افزود: بعضاً صداهای ناهنجار، نامتعارف و صداهای مهیب به گوش می‌رسد که نارضایتی و ناراحتی مردم را به همراه دارد که ناشی از ترقه‌های دست‌ساز نامتعارف و غیرمجاز است.

وی ادامه داد: زمانی افراد به اتهام نگهداری و فروش و توزیع مواد محترقه غیرمجاز محکوم می‌شوند که هیچ بزه مرتبط دیگری از آنان سر زنده باشد؛ جرایم منتسب به افراد که به صورت غیرمجاز و نامتعارف از مواد غیرمجاز استفاده می‌کنند می‌توان به ایجاد آلودگی صوتی، رعب و وحشت، اخلال در نظم عمومی و احتمال سقط جنین زن باردار اشاره کرد.

این مسؤول اضافه کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه انجام شده برخی افراد از فروش مواد محترقه منصرف شده‌اند؛ بازرسی‌ها و برخوردهای دستگاه قضایی در این زمینه به نحو قانونی تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اشاره به تشکیل کمپین تحریم استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا به دلیل شهدای آتش‌نشان خاطرنشان کرد: بهتر است مردم به احترام این شهدا در این کمپین شرکت کرده و به استفاده از مواد محترقه «نه» بگویند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار