مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد :
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در طرح امدادو نجات نوروزی که از 25اسفند آغاز وتا 15 فروردین 96 ادامه خواهد داشت، 41پایگاه امدادونجات، 2 پایگاه امداد کوهستان و 22 ایستگاه ایمنی و سلامت مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۳۹۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۴ 15 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، دکتر سید مجتبی احمدی در نشست خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز امسال ۶۵ پایگاه در ۲۲ شعبه با ۴۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳۴ دستگاه خودروی کمک‌دار، یک فروند بالگرد، ۲۷۴ نیروی نجاتگر نفر روز، ۱۸۴ نفر نیروی امدادگر و ۸۸ نفر پرسنل اداری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند.
 
 فعالیت 65 پایگاه نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در نوروز 96
 
وی خاطرنشان کرد: در طرح امداد و نجات وظیفه اسکان اولیه در راه ماندگان و طرح ملی ایمنی و سلامت و اجرای کمپین سفر ایمن و سالم و نه به تصادفات جاده‌ای از وظایف جمعیت هلال احمر است.
 
احمدی با بیان اینکه ۱۹ خیمه نماز، ۱۲ تیم سحاب با همکاری بیش از یکهزار نیروی جوان و داوطلب افتخاری و ۱۰۰ ایستگاه سلامت از طرح های نوروزی جمعیت هلال احمرخراسان رضوی است، افزود: ۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 106 نیروی امدادگر و نجاتگر از جمعیت هلال احمر مشهد در هنگام سال تحویل در حرم مطهر رضوی فعال هستند.
 
وی ادامه داد: 150 نیروی نجاتگر و امدادگر برای پوشش امدادی و فعالیت در حوادث احتمالی و 100 جوان در قالب راهنما در برنامه‌ سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی حضور دارند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمرخراسان رضوی افزود: همکاری پرستاران داوطلب در مشهد، قوچان، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و گناباد را داریم و هزار و ۲۰۰ آمبولانس در ۶ دانشگاه علوم پزشکی استان با جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ایام نوروز همکاری می کنند.
 
وی  با بیان اینکه جمعیت هلال احمردرراستای خدمات داوطلبانه، فعالیتهای بشردوستانه ای انجام می دهد، خاطرنشان کرد:طرح توزیع بسته‌های حمایتی و پوشاک با مشارکت داوطلبان که از ۲۲ بهمن ماه آغاز شده و تا شب عید ادامه دارد و بیش از 1000 بسته اهدایی در آستانه سال نو به نیازمندان اهدا می‌شود.
 
احمدی با اعلام این مطلب که با همکاری خوب تولیت آستانقدس رضوی اولین فرود بالگرد درپشت بام  دارالشفا ء امام رضا(ع ) انجام شد،از برنامه ریزی برای اجرای دومین فرود بالگرد هلال احمر در صحن هدایت خبرداد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: اکنون 3 بالگرد امدادی استان درراههای مواصلاتی خراسان رضوی مستقر هستند که با پیگیری های استانداری و وزارت بهداشت، بالگرد دیگری در محور جنوبی استان در گناباد مستقر خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه طرح خادم یا خانواده آماده در مخاطرات که از طرح‌های کشوری جمعیت هلال است، افزود: این طرح از دهه فجر آغازشده و متوسط هر سال ۲۰ هزار خانواده آموزش می بینند و پیش بینی برای این طرح این است که  دراین طرح 5 ساله 100هزار خانوار در استان تا پایان این مدت تحت آموزشها و مهارتهای مقابله با مخاطرات، قراربگیرند.
 
احمدی با بیان اینکه  میانگین شاخص ایمنی در برابر حادثه در کشور و استان حدود 9 درصد است و می‌خواهیم که این عدد را به ۳۰ درصد برسانیم، گفت:مانور خدمت در طرح نوروزی با حضور استاندار خراسان رضوی صبح روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه ۹۵ اجرا می‌شود.
 
وی همچنین از آمادگی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در شب چهارشنبه آخر سال  خبرداد و گفت : جمعیت هلال احمردر حالت آماده‌باش هستند و امیدواریم که در آستانه سال نو شاهد حوادث تلخ و جبران‌ناپذیر نباشیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار