قائم‌مقام کمیته امداد قزوین خبر داد
قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: 24 هزار خانوار که شامل جمعیتی 40 هزار نفری است، تحت پوشش این کمیته هستند و این موضوع حاکی از رشد 16 درصدی افراد تحت پوشش کمیته امداد استان است.
کد خبر: ۳۹۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 14 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، امیر خوش‌نیت قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایر که در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد، با اشاره به آمار خانواده‌های تحت پوشش این نهاد اظهار داشت: 24 هزار خانوار که شامل جمعیتی 40 هزار نفری است، تحت پوشش این کمیته هستند و این موضوع حاکی از رشد 16 درصدی افراد تحت پوشش کمیته امداد استان است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در خصوص طرح صندوق بیمه توسعه روستایی و عشایر افزود: تشریح این طرح برای مددکاران کمیته امداد برای آشنایی آن‌ها با طرح صندوق بیمه توسعه روستایی و عشایر و اطلاع‌رسانی این طرح در شهرستان‌های استان با برگزاری همایش از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط این نهاد است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین هم در این جلسه گفت: آمارهای اخیر حاکی از وجود دو هزار و 304 زن به عنوان سرپرست خانوار در استان است که از این تعداد یک هزار و 37 نفر مشمول بیمه تأمین اجتماعی شهری و 396 خانوار شامل بیمه روستایی و عشایری هستند.

بهاره رحمانی افزود: رقمی که سازمان بهزیستی به زنان سرپرست خانواده برای بیمه پرداخت می‌کند، شامل 540 هزار تومان که از این مقدار سهم پرداختی سازمان 180 هزار تومان و سهم دولت هم 360 هزار تومان است.

وی ادامه داد: 22 هزار معلول در استان قزوین وجود دارد و از این تعداد 6 هزار نفر ساکن روستا هستند که پس از رایزنی با مسؤولان صندوق بیمه توسعه روستایی و عشایر، نماینده این صندوق از شامل نشدن معلولان در این طرح خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار