رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در حوزه انفال اعم از آب، خاک، زمین و هوا تکلیف همه صیانت و حفاظت از این منابع است یعنی همه دولت‌ها و دستگاه قضایی در این زمینه مکلف به اجرای وظایف خود هستند.
کد خبر: ۳۹۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 13 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال که در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: آنچه اتفاق افتاده و به عنوان عملکرد ارائه می‌شود، نتیجه تلاش فردی و جمعی است.

وی ادامه داد: در حوزه مرتبط با شورای حفظ حقوق بیت‌المال هم اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که شاهد کاهش تصرفات و تعرضات به منابع طبیعی در استان هستیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: کارنامه حاضر نشان از اهتمام صورت گرفته در استان دارد که باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهیم تا زمینه بروز تخلف کاهش یابد.

انصاری افزود: دستگاه‌های مرتبط در شورای حفظ حقوق بیت‌المال نیازمند توجه امکاناتی هستند البته استاندار قزوین در این خصوص نگاه مثبت داشته اما اگر حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیشتر و شایسته صورت گیرد، می‌توانیم شاهد دستاوردهای بیشتری در این حوزه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که هماهنگی و هم‌افزایی‌ها افزایش یابد تا شاهد کاهش دغدغه‌ها در این حوزه مهم و تأثیرگذار در زندگی امروز و فردا باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به وجود برخی آسیب‌ها در حوزه دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: دستگا‌ه‌های دولتی در زمینه تأمین منابع حقوقی با گرفتاری‌هایی روبه‌رو است از این رو در طرح دعاوی حقوقی مشکل دارند که نیازمند توجه ویژه است.

انصاری اعلام کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال مهم‌ترین کارش ایجاد هماهنگی و فراهم آوردن ساز و کار لازم برای حفاظت از منابع طبیعی و انفال است.

وی توضیح داد: باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی گام‌های بیشتری برای حفظ عرصه های ملی برداریم و تدابیر لازم را برای این مهم جاری و ساری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: تا زمانی که سازماندهی و ساماندهی مناسب و بسترهای لازم را فراهم نکنیم، قادر به جلوگیری از تخلفات و انحرافات نخواهیم بود و همچنان شاهد تخلفات هستیم.

انصاری گفت: نگاه ما در حفاظت از منابع طبیعی باید گسترده باشد از این رو وقتی در روستایی به رفع تداخل و یا حل مشکلی می‌پردازیم باید نگاهمان استانی و صیانت از منابع طبیعی باشد.

وی با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر قانونی و منسجم یادآور شد: وقتی سازمان یافتگی همراه با تدبیر وجود داشته باشد، مانعی نمی‌تواند در برابر دستگاه اجرایی برای انجام تکالیف به عنوان مشکل ببینیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در حوزه انفال اعم از آب، خاک، زمین و هوا تکلیف همه صیانت و حفاظت از این منابع است یعنی همه دولت‌ها و دستگاه قضایی در این زمینه مکلف به اجرای وظایف خود هستند از این رو اقدامات این حوزه باید به دور از ترسیم‌های سیاسی و جناحی باشد تا نتایج اثربخش را شاهد باشیم تا دستاوردهای بزرگ و ملموس حاصل شود.

انصاری اعلام کرد: دلیلی ندارد اقدامات ما متأثر از نگاه‌های سیاسی باشد چراکه هر تفکر و اندیشه‌ای در حوزه انفال باید به تکلیف قانونی خود عمل کند و البته افراط و تفریط به هر صورتی خطا است چراکه باید حقوق مردم و دولت مورد غفلت قرار نگیرد.

وی توضیح داد: انتظار ما این است که اجازه داده شود تا کارها بدون مداخله و ورود حاشیه‌ای صورت گرفته و مدیریت شود تا صلاح و مصلحت استان اجرا شود در غیر این صورت مجبور می‌شویم برای روان‌سازی امور وارد شویم و البته دستگاه قضایی وظیفه خود می‌داند در موارد لازم ترسیم‌های قانونی را اِعمال کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: انتظار از مدیران عضو شورای حفظ حقوق بیت‌المال این است که در عرصه مدیریت خویش با جدیت به تکالیف شرعی و قانونی خویش پایبند باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار