مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین گفت: مهمترین رویکرد ما در اجرای اردوهای جهادی ترویج فرهنگ وتفکر بسیجی میان جوانان و کمک به درمان مردم در راستای کارآمد کردن نظام است.
کد خبر: ۳۹۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 13 March 2017
مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در گفت و گو با تابناک قزوین ، اظهار کرد: اجرای اردوهای جهادی گامی درمسیر تحقق عدالت اجتماعی در بخش درمان است و با این کار خدمات درمانی وارد روستاها و مناطق محروم شده و خلاء کمبود امکانات تاحدودی برطرف می شود.
وی افزود: مهمترین رویکرد ما در اجرای اردوهای جهادی ترویج فرهنگ وتفکر بسیجی میان جوانان و کمک به درمان مردم در راستای کارآمد کردن نظام است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین به اهداف برگزاری اردوهای جهادی اشاره و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی در ارتقاء سلامت جامعه، بسترسازی برای تربیت نیروهای توانمند، زمینه سازی برای حضور کارشناسان و مهندسان درمناطق محروم از دیگر اهداف برگزاری اردوهای جهادی است.
برزگر در خصوص برگزاری اردوهای جهادی در ایام نوروز 96، بیان کرد: اردوهای جهادی از 3 تا 13 فروردین ماه سال جاری در دو بخش طارم و الموت برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: امسال ۴۰ گروه جهادی در عرصه های بهداشتی و درمانی، به مناطق دور افتاده و محروم اعزام می شوند و با درمان رایگان مردم زمینه توزیع خدمات درمانی را در همه مناطق مهیا می کنند.
این مسئول عنوان کرد: سه گروه از فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب گروه خادم‌المهدی(عج) شامل ۱۲۰ پزشک، دندانپزشک، ماما، پرستار، کارشناس بهداشت به روستاها اعزام خواهند شد.
برزگر مطرح کرد: دو گروه از دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی در قالب «شکوفه‌های سیب» که ۴۰ نفر از خواهران پزشک و گروه «بدون مرز» ۴۰ نفر از برادران پزشک این دانشگاه در روستاهای اردک، محمد ده و پلنگه در طارم حضور می یابند و خدمات آموزشی و درمانی رایگان ارائه می کنند.
وی با بیان اینکه گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از جمله گروه‌های برتر کشور است که مقام دوم گروه‌های جهادی برتر را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: تیم‌های حاضر در این اردو با بهترین تجهیزات در زمینه خدمات دندانپزشکی، کشیدن دندان، ترمیم، اندو، کاشت دندان و ارتودونسی را به صورت رایگان ارائه می دهند.
برزگر یادآورشد: در بخش عمرانی هم ۵ گروه شامل ۲۰۰ دانشجو در الموت حضور خواهند یافت و خدمات لازم را به مردم ارائه می کنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین اضافه کرد: همچنین گروه «خاکی تر از خاک» در روستای هرآیین شامل دانشجویان دانشگاه آزاد تاکستان و یک گروه از دانشگاه فرهنگیان در بخش آوج در روستای پردان و قهوج برای ارائه خدمت رسانی به مردم این مناطق اعزام می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار