یک پژوهشگر ادبیات معاصر بیان کرد
جمعی از شاعران شامگاه جمعه میهمان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بودند تا در آیین افتتاح رسمی‌ خانه شعر و ادبیات تهران شرکت کنند.
کد خبر: ۳۹۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 12 March 2017
تابناک رضوی به نقل از قدس آنلاین: این مراسم با عنوان «ستاره آسمان ادب» به مناسبت سالروز تولد پروین اعتصامی ‌و همراه با بزرگداشت سه بانوی شاعر فقید طاهره صفارزاده، مهدیه الهی‌قمشه‌ای و سپیده کاشانی، و نکوداشت سیمین‌دخت وحیدی برگزار شد و شاعران و پژوهشگران حاضر در نشست، درباره این چهره‌های فرهنگی و ادبی به ایراد سخنرانی پرداختند.
دکتر محمدرضا سنگری شاعر و پژوهشگر ادبیات معاصر یکی از سخنرانان این مراسم بود که با یادآوری نزدیکی سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: بزرگداشت این شاعران زن مسلمان و معتقد همراه شده است با ایام میلاد بزرگ‌ترین بانوی شاعر عالم یعنی حضرت زهرا(س) که متأسفانه به وجه شاعری و ادیب بودن ایشان بسیار کم پرداخته شده است و تعداد اندکی از سروده‌های فراوان ایشان به دست ما رسیده است.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه ادبی پروین اعتصامی ‌و با بیان ویژگی‌های هنری و ادبی این شاعر گفت: ما براساس پژوهش‌های مفصل بر این اعتقاد استواریم که پروین اعتصامی ‌به مرگ طبیعی نمرده است و او را کشته‌اند و بعد بحث بیماری و تب ناگهانی او را شایع کرده‌اند. پروین نیز مانند تختی بود که بعد از مرگش مجله توفیق با رندی نوشت: تختی را خودکشی کردند. با توجه به استواری و اندیشه‌ورزی شعر این بانوی شاعر، این تأسف برای ما همیشه هست که اگر پروین تنها چندسال دیگر زنده مانده بود، آیا ما یک مولوی یا سعدی دیگر نداشتیم؟
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح خانه شعر و ادبیات در اراضی عباس‌آباد تهران گفت: تا دوماه آینده بزرگ‌ترین مرکز عرضه و فروش کتاب جهان در اراضی عباس‌آباد افتتاح خواهد شد. بزرگ‌ترین مرکز عرضه کتاب در جهان هم‌ اکنون در آمریکا قرار دارد که مساحت باغ کتاب تهران 5 برابر آن خواهد بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار